PdF:FyM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 - Informace o předmětu
FyM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Novák, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FyM_VPs1/FyM_VPs1: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Novák, I. Plucková, P. Svojanovský
FyM_VPs1/01: Út 10. 3. 16:40–18:20 učebna 65, Út 24. 3. 16:40–18:20 učebna 65, Út 7. 4. 16:40–18:20 učebna 65, Út 21. 4. 16:40–18:20 učebna 65, Út 5. 5. 16:40–18:20 učebna 65, P. Novák, I. Plucková, P. Svojanovský - Předpoklady
- !NOWANY( AJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , BiM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , CJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , DeM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , FJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , HVM_VPs1 Učitelská praxe 1 , CHM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , KvM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , MAM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , NJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , OVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , RJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , RVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , SPM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , TEM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , ViM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , VVM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , ZeM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 , KLM_VPs1 Učitelská praxe 1 , HLM_VPs1 Učitelská praxe 1 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu • skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 1 • prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností • rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb • stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny • charakteristika pozitivní pracovní atmosféry a aktivit s ní spojených
- Osnova
- • diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek, • skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele, • reflexe zápisů v pedagogickém deníku, • reflexe portfoliových úkolů, • reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 1.
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků
- Metody hodnocení
- Hodnocení • aktivní účast na výukových blocích, • předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 1) • přípravy na hodiny s reflektivní analýzou, plán dalšího rozvoje
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=923
Jednooboroví studenti si znovu zapisují tento předmět pod stejným kódem jako na podzim 2014. Dvouoboroví studenti (studující oba obory na PdF) si zapíší ten seminář, který neabsolvovali na podzim 2014 (např. student OV+ČJ, který absolvoval na podzim 2014 seminář k ČJ, si zapíše na jaře 2015 seminář k OV). Mezifakultní studenti (studující na PdF pouze jeden obor) si předmět znovu nezapisují. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
po dohodě s učitelem. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/FyM_VPs1