PdF:PR_Mod10 Úvod do metodologie - Informace o předmětu
PR_Mod10 Úvod do metodologie, psaní odborného textu a projekt závěrečné práce
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Student bude schopen kriticky pracovat s odbornou literaturou a připravit samostatně výzkumný (ev. praktický) projekt a zhodnotit jeho výsledky v kontextu současných empirických poznatků i jejich praktických implikací.
- Osnova
- Požadavky na závěrečnou práci (z hlediska formálních parametrů, práce s literaturou v souladu s citační normou, autorským zákonem a dalšími relevantními normami, odpovídající jazyková úroveň textu, odpovídající přílohy k textu práce)
- Velmi stručný úvod do metodologie (mj. formulace výzkumné otázky, příprava projektu závěrečné práce)
- Kritická práce s primárními zdroji informací.
- Literatura
- Nabídka témat prací na stránkách KPsych PedF MU - http://www.ped.muni.cz/wpsy/doc/DP.pdf
- RING - Rukověť informačně gramotného studenta PdF MU (Online kurz knihovny PedF MU) - http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=632 (mj. práce s literaturou, šablona pro text práce)
- HENDL, J., BLAHUŠ, P. Jak na to? Metodologie závěrečné práce (online učební text FTVS UK). Praha: FTVS. - http://www.ftvs.cuni.cz/hendl/index.htm
- MARTIN, Paul R. a P. P. G. BATESON. Úvod do teorie a metodologie měření chování. Translated by Ivo Müller. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 221 s. ISBN 9788073675264. info
- ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Další autor:M.Sedláček,P.Novotný,K.Nedbálková,M.Miková,T.Janík,O.Kaščák,J.Zounek. vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 384 s. Pedagogika. ISBN 978-80-7367-313-0. URL info
- CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 263 s. ISBN 978-80-247-1369-4. info
- PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 9788071845690. info
- MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada, 2006, 332 stran. ISBN 9788024713625. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Úvod do psychologie : metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 95 s. ISBN 8021039329. info
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
- Úvod do metodologie psychologického výzkumu :jak zkoumat lidskou duši. Edited by Ján Ferjenčík - Petr Bakalář. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 255 s. ISBN 80-7178-367-6. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- Výzkumné metody v pedagogice :příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Edited by Peter Gavora. [1. vyd.]. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 80-85931-15-X. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinová diskuse, individuální projekt, domácí příprava, četba
- Metody hodnocení
- aktivní účast (80%), přijetí projektu závěrečné práce vyučujícím
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/PR_Mod10