PdF:SZ1031a Psych of Teaching and Edu - Informace o předmětu
SZ1031a Psychology of Teaching and Education lecture
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Michaela Bucková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course deals with the issues of educational psychology. Students will be informed about the history of educational psychology, theoretical concepts and schools that influenced specific application of knowledge from the field, namely in teaching and evaluation.They will be able to understand the basic biological, social and self-regulatory determinants of the personality. The mains aims of the course can be summarized as follows: to understand modern educational psychology; to learn to recognize and develop adequate teaching and learning styles; to foster positive relationships and interactions among pupil; to prevent difficulties and disorders in behaviour, psyche and personality.
- Osnova
- 1. Educational psychology.
- 2. History of educational psychology.
- 3. Theoretical concepts and schools.
- 4. The development of psychology in pedagogical practice.
- 5. Psychological research of education.
- 6. Examining pupils.
- 7. Social determinants of education.
- 8. Biological determinants of education.
- 9. Relationships of the teacher and the pupils.
- 10. Relationships among pupils.
- 11. Dificulties of learning and behaviour.
- 12. Self-education.
- 13.Interventions in educational psychology.
- Literatura
- Handbook of educational psychology. Edited by Patricia A. Alexander - Philip H. Winne. 2nd ed. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2006, xx, 1055. ISBN 0805859713. info
- STERNBERG, Robert J. a Wendy M. WILLIAMS. Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon, 2002, xxiii, 616. ISBN 0321011848. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, homeworks, reading
- Metody hodnocení
- written test(70%minimum)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/SZ1031a