PdF:SZ7MP_SP3P Speciální pedagogika 3 - Informace o předmětu
SZ7MP_SP3P Speciální pedagogika 3 - Základy edukace jedinců s poruchami chování
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Petra Segeťová (přednášející)
Mgr. Kateřina Štrausová, DiS. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Pavlína Grác Livňanská (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- každou lichou středu 16:40–18:20 učebna 35 a každou sudou středu 16:40–18:20 učebna 35
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
SZ7MP_SP3P/02_lichy_tyden: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Grác Livňanská, P. Segeťová, K. Štrausová, V. Vojtová
SZ7MP_SP3P/03_kolize: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Grác Livňanská, P. Segeťová, K. Štrausová, V. Vojtová - Předpoklady
- Studenti následného magisterského studia studijních programů pedagogické fakulty mimo speciální/sociální pedagogiku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 168 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem inkluzivních přístupů k edukaci jedinců v riziku poruch chování a s poruchami chování. Po úspěšném absolvování by studenti měli být schopni rozpoznat rizika/problémy/poruchy chování u dětí. Studenti se naučí základní strategie pro předcházení problémů v chování při výuce.
- Osnova
- OSNOVA: Porucha chování jako dynamický fenomén.
- Definice poruchy chování pro školskou praxi - inkluzivní kontext přístupu. Nálepkování jako riziko
- Cyklický proces školního neúspěchu a problémů v chování;
- Vyrovnávací příležitosti pro zvládání problémového chování žáků – systém školy
- Intervence a podpora dítěte v riziku/s problémy v chování - monitorování chování, základy diagnostiky, základy intervence – individuální rovina
- Portfolio jako nástroj spolupráce školy a rodiny
- Literatura
- povinná literatura
- VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. Brno: Press Muni, 2010, 330 s. pedagogická. ISBN 978-80-210-5159-1. info
- doporučená literatura
- VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 136 s. ISBN 978-80-210-6311-2. info
- neurčeno
- VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 193 s. ISBN 978-80-210-6134-7. info
- Výukové metody
- Přednáška. Samostudium. Průběžné úkoly.
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška formou testu; průběžné vypracování 3.úkolů - z toho 2 povinné - zadaných ve studijních materiálech předmětu. Hodnocení v poměru cca 80%:20%. Zkouška 20 bodů, úkol 6 bodů. U zkoušky se hodnotí správnost odpovědi. U úkolů se hodnotí a) správný/inkluzivní přístup k problematice; b) originalita; d) využitelnost pro praxi; d) provedení.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Pro splnění předmětu je potřeba, aby student sledoval průběžně požadavky ve studijních materiálech. V případě nejasností kontaktujte vyučující. Omluvenky vkládejte do isu. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují studenti oboru Speciální pedagogika.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/SZ7MP_SP3P