PdF:TE2MP_DID4 Didaktika 4 - Informace o předmětu
TE2MP_DID4 Didaktika 4
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Martin Kučera (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TE2MP_DID4/01: Po 8:25–9:10 šatna, M. Kučera
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je: a) získat základní schopností a dovedností úspěšně organizovat a řídit vyučovací proces v technických předmětech a v předmětech obsahujících tématiku informačních technologií b) osvojit si vědomosti a dovednosti pro práci s interaktivní tabulí c) pochopit a používat interaktivní formu výuky s použitím interaktivní tabule a jejího příslušenství
- Osnova
- Konkrétní didaktika v oblasti základních prací s výpočetní technikou - interaktivní tabule (řízení vyučovacího procesu, specifika práce s interaktivní tabulí, řešení problémů, organizace práce, zadávání úkolů, samostatná práce žáků). Práce na konkrétních úkolech, praktické zkoušení nástrojů interaktivní tabule, seznámení s příslušenstvím interaktivní tabule. Vytvoření vlastní ukázkové interaktivní výukové hodiny
- Literatura
- FUCHS, Eduard a Helena BINTEROVÁ. Interaktivní tabule ano či ne? In Sborník 3. konference Užití počítačů ve výuce matematiky. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 9-14. ISBN 978-80-7394-048-5. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. Internet a didaktika. In XX. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: VVŠPV, 2002, s. 107-109. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. Didaktika technické výchovy. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1993, 50 s. ISBN 8021007648. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava na vyučovací pokusy, prezentace před seminární skupinou.
- Metody hodnocení
- Zápočet - obhajoba seminární práce před seminární skupinou, aktivní účast (min.80%).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/TE2MP_DID4