UOPK_8014 Programy pro statistické zpracování dat

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Mgr. Jan Krejčí (přednášející)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 21. 2. 8:25–10:05 laboratoř 84, 11:10–12:50 laboratoř 84, So 21. 3. 18:30–20:10 laboratoř 84, So 28. 3. 8:25–10:05 laboratoř 84
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání dovedností ve využívání programů pro zpracování dat získaných prostřednictvím kvantitativních výzkumných metod v humanitních či přírodních vědách.
Osnova
  • 1.Kvantitativní výzkumné metody.
  • 2. Výzkumná otázka a hypotézy
  • 3.Úprava dat z výzkumů
  • 4.Základy statistiky
  • 5.Použití programu SPS
  • 6.Použití programu Statistica
Literatura
    povinná literatura
  • CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 263 s. ISBN 978-80-247-1369-4. info
    neurčeno
  • MORGAN, George A. a Orlando V. GRIEGO. Easy use and interpretation of SPSS for Windows : answering research questions with statistics. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 1998, iv, 276. ISBN 0805829598. info
  • SÁ, J. P. Marques de. Applied statistics : using SPSS, STATISTICA and MATLAB. Berlin: Springer, 2003, xxii, 452. ISBN 3540011560. info
  • BRACE, Nicola, Richard KEMP a Rosemary SNELGAR. SPSS for psychologists : a guide to data analysis using SPSS for Windows : (versions 9, 10 and 11). 2nd ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2003, xv, 399. ISBN 0333986334. info
Výukové metody
teoretická příprava, laboratorní cvičení
Metody hodnocení
project
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.