PdF:ZS1BK_AF2B Fonetika a fonologie 2B - AJ - Informace o předmětu
ZS1BK_AF2B Fonetika a fonologie 2B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_AF2B/OS01: Pá 20. 2. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 27. 2. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 6. 3. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 13. 3. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 20. 3. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 27. 3. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 3. 4. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 10. 4. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 17. 4. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 24. 4. 7:30–9:10 učebna 38, Pá 15. 5. 7:30–9:10 učebna 38, G. Oaklandová, K. Sýkorová
- Předpoklady
- ZS1BK_AF1A Fonetika a fonologie 1A && ZS1BK_AG2A Gramatika 2A
ZS1BK_AF1A - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This course explores those areas of English pronunciation that Czech students of English find difficult. Our aim is native-like pronunciation. Students are able to work with authentic materials, mimicking and drill help Ss to reach this higher level of pronunciation. Students are also trained to transcribe heard and seen text, and to enhance their ability to transfer our classroom materials to the primary school environment. Self-study is a crucial part of this course. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
- Osnova
- Themes: 1. ear-training 2. methodology of the subject 3. linking 4. weak forms 5. sentence stress 6. word stress 7. intonation 8. how to creat jazz chants 9. how to prepare reading a children´s book 10. how to read poems
- Literatura
- OAKLANDOVÁ, Gabriela. A Workbook of English Pronunciation for Teachers II. Brno: MU, 2006, 44 s. info
- OAKLANDOVÁ, Gabriela. The Workbook Of English Pronunciation for Teachers. Andrew Oakland, Jaroslav Ondráček (editoři). Brno: MU, 2004, 60 s. ISBN 80-210-3518-8. info
- English phonetics and phonology : a practical course. Edited by Peter Roach. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, x, 262. ISBN 0521407184. info
- GRAHAM, Carolyn. Jazz Chants for Children. Illustrated by A. Veltfort. Oxford: University Press, 1979, 84 s. ISBN 0-19-502497-4. info
- Výukové metody
- Methods: home practice, classroom discussions, students' presentations, home assignments, home projects, one-to one consultations, observations.
- Metody hodnocení
- Requirements: written test + an oral interview (70% pass mark), three one-to-one consultations, teaching practice task, portfolio.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2116
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/ZS1BK_AF2B