PdF:DeM_VPs1 Seminář k praxi - Informace o předmětu
DeM_VPs1 Seminář k učitelské praxi
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 1x14 dní/90 minut. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mons. Ing. Mgr. Pavel Konzbul, Dr. (cvičící)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Cásková (pomocník) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DeM_VPs1/01: Út 22. 3. 16:40–18:20 učebna 53, Út 5. 4. 16:40–18:20 učebna 53, Út 19. 4. 16:40–18:20 učebna 53, Út 3. 5. 16:40–18:20 učebna 53, Út 17. 5. 16:40–18:20 učebna 53, P. Konzbul, J. Krása, K. Štěpánek
- Předpoklady
- !NOWANY( AJM_VPs1 Seminar on Practice , BiM_VPs1 Seminář k praxi , CJM_VPs1 Seminář k praxi , FJM_VPs1 Seminář k praxi , FyM_VPs1 Seminář k praxi , HVM_VPs1 Seminář k praxi , CHM_VPs1 Seminář k praxi , KvM_VPs1 Seminář k praxi , MAM_VPs1 Seminář k praxi , NJM_VPs1 Seminář k praxi , OVM_VPs1 Seminář k praxi , RJM_VPs1 Seminář k praxi , RVM_VPs1 Seminář k praxi , SPM_VPs1 Seminář k praxi , TEM_VPs1 Seminář k praxi , ViM_VPs1 Seminář k praxi , VVM_VPs1 Seminář k praxi , ZeM_VPs1 Seminář k praxi , KLM_VPs1 Seminář k praxi , HLM_VPs1 Seminář k praxi )
Předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 1 a/nebo Učitelskou praxí 2. Maximální počet studentů v seminární skupině je 15. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- 1) skupinové sdílení a reflexe zkušeností získaných v rámci Učitelské praxe 1 a/nebo Učitelské praxe 2; 2) prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností
Na konci předmětu student bude:
- lépe rozumět podstatným aspektům pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři;
- lépe rozumět reflexi (a sebereflexi) jakožto nástroji profesního učení; - Osnova
- diskuse s oborovým didaktikem a pedagogem či psychologem týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek - reflexe výuky a dalších činností realizovaných studentem v rámci Učitelské praxe 1 a/nebo Učitelské praxe 2 - reflexe zápisů v pedagogickém deníku - reflexe portfoliových úkolů
- Literatura
- povinná literatura
- Pedagogická praxe jako organická součást profesionální přípravy učitelů dějepisu. s. 215-272 In. Julínek a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno:MU, 2004. ISBN 80-210-3495-5.
- doporučená literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006, 380 s. ISBN 8073671727. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- Skupinová diskuse za účasti oborového didaktika spolu s pedagogem nebo psychologem.
- Metody hodnocení
- - pravidelná docházka studenta na seminář - odevzdání písemně vypracovaných úkolů ve stanovených termínech
- Informace učitele
- Způsob zápisu předmětu během studia se u jednooborových, dvouoborových a mezifakultních studentů liší - viz: http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/pokyny.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/DeM_VPs1