PdF:FJMV_APJ Aktivizující prostředky - Informace o předmětu
FJMV_APJ Aktivizující prostředky v jazykové třídě
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJMV_APJ/01: Čt 25. 2. 10:15–11:55 učebna 57, Čt 3. 3. 10:15–11:55 učebna 57, Čt 14. 4. 10:15–11:55 učebna 57, Čt 28. 4. 10:15–11:55 učebna 57, Čt 12. 5. 10:15–11:55 učebna 57, H. Kyloušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10
Jiné omezení: Bude se realizovat jen, když se přihlásí 10 studentů. - Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti se v předmětu seznámí s různými aktivitami k prohloubení jazykových a řečových kompetencí ve výuce francouzského jazyka. Budou představeny různé didaktické hry, říkanky a písničky vhodné pro žáky základních škol. Každá skupina aktivizujících prostředků bude vždy uvedena krátkým teoretickým úvodem, kde se nastíní cíl a možnost použití. Následovat budou didaktické postupy pro práci ve výuce. Po absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni: naplánovat vhodné hry pro procvičování různých dovedností ve třídě; vytvořit si zásobárnu různých aktivit; uplatnit své poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Didaktické hry: představovací, jazykové (gramatické, lexikální, pravopisné, fonetické), komunikativní (jeux de rôle), stolní, pohybové atd.
- Literatura
- DELBENDE, J.C., HEUZE, V. Le français en chantant. 1. vyd. Paris : Didier, 1992. 63 s. ISBN 2-278-04187-8.
- JULIEN, P. Activités ludiques. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 95 s. ISBN 2-19-033107-2.
- PENDANX, M. Les activités d´apprentissage en classe de langue. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
- ŠALKOVÁ, M. Hry při vyučování cizím jazykům. Sbírka 100 jazykových her. Praha : SPN, 1982.
- WEISS, F. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. 2. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 15-5205-8.
- VANTHIER, Hélène. L'enseignement aux anfants en classe de langue. Edited by Dominique Abry. Paris: CLE International, 2009, 223 s. ISBN 9782090353488. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast (70%), seminární práce, prezentace.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět se vyučuje blokově. Termíny budou stanoveny počátkem semestru.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/FJMV_APJ