PdF:Kv2BP_STE2 Spirituální Teologie 2 - Informace o předmětu
Kv2BP_STE2 Spirituální Teologie 2
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- ThLic. Václav Slouk (přednášející), prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc. (zástupce)
- Garance
- doc. Dr. Petr Mareček, Th.D.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 10:15–11:00 učebna 58
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen použít informace o dějinách spirituality, tedy hlavních duchovních školách a jejich představitelích.
- Osnova
- Základní stupně či období duchovního života, jeho různé prostředky i úskalí. Trojí cesta: očištění začátečníků, osvícení pokročilých a sjednocení dokonalých. Učení o modlitbě, duchovním růstu, duchovním vedení. Zdravá spiritualita pro každý životní stav, Spiritualitě kněží, zasvěcených osob a laiků. Spiritualitu křesťanského východu, protestantismu, židovství a islámu.
- Literatura
- ALTRICHTER, Michal. Velehrad filologoi versus filosofoi : příspěvek spirituální teologie k 800letému výročí. Vyd. 1. Olomouc: Refugium Velehrad-Roma, 2005, 259 s. ISBN 8086715477. info
- ALTRICHTER, Michal. Studijní texty ze spirituální teologie II. : osoba - osobnost - osobitost. Vyd. 1. Olomouc: Centra Aletti, 2004, 242 s. ISBN 8086715329. info
- SMÉKAL, Vladimír. Četba v procesu formace : pracovní seminář Katedry pastorální a spirituální teologie CMTF UP a Centra Aletti v Olomouci uskutečněný ve dnech 1.5.-3.5.2003. Vyd. 1. Velehrad: Refugium Velehrad-Roma, 2003, 111 s. ISBN 8086715132. info
- Výukové metody
- Teoretická příéprava vkombinaci se seminární výukou.
- Metody hodnocení
- kolokvium
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/Kv2BP_STE2