MSBP_NDI2 Didaktika 2 - NJ

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Jarmila Brnická (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto předmětu budou studenti/tky schopni nacvičovat u skupiny dětí v předškolním věku slovní zásobu, mluvnické struktury a správnou výslovnost německého jazyka pomocí hravých činností a imitace. Am Ende dieses Kurses werden die Kursteilnehmer / -innen in der Lage sein, mit einer Gruppe von Kindern im Vorschulalter, Wortschatz, grammatische Strukturen und die korrekte Aussprache der deutschen Sprache durch spielerische Aktivitäten und Nachahmung zu üben.
Osnova
  • Osnova: 1. principy výuky slovní zásoby 2. Induktivní gramatika 3. nácvik výslovnosti
Literatura
  • Řeč v raném dětství (Podřaz.) : Základní pedagogické problémy institucionální předškolní výchovy., Řeč v raném dětství. info
  • The busy classroom (Orig.) : Školka plná zábavy : kalendář tvořivých her pro předškolní děti. info
  • Handreichungen für die Didaktik und Methodik
  • Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2005. info
  • Metodické listy pro předškolní vzdělávání. Edited by Jana Buriánová - Věra Jakoubková - Hana Nádvorníková. Praha: Raabe, 2002, 1 sv. (rů. ISBN 80-86307-03-4. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra. K možnostem předškolní diagnostiky připravenosti dětí k nácviku čtení. In Specifické poruchy učení a chování. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, s. 72-75. ISBN 80-7178-389-7. info
Výukové metody
seminář
Metody hodnocení
výukový projekt
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.