PdF:NJ_K120 Komunikační komptence - Informace o předmětu
NJ_K120 Rozvoj interkulturní komunikační kompetence
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/1/0. nebo 12 hodin v kombinované formě. 1 kr. (plus 1 za k). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Adéla Straková (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_K120/01: Pá 26. 2. 13:55–14:40 učebna 63, Pá 11. 3. 13:55–14:40 učebna 63, Pá 1. 4. 13:55–14:40 učebna 63, Pá 15. 4. 13:55–14:40 učebna 63, Pá 29. 4. 13:55–14:40 učebna 63, Pá 13. 5. 13:55–14:40 učebna 63, A. Straková
NJ_K120/02: Čt 8:25–9:10 učebna 63, A. Straková - Předpoklady
- Kurz je svým charakterem vhodný a přístupný pro všechny studenty bez ohledu na ročník studia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Očekávané vědomosti a dovednosti získané absolvováním předmětu - Student:
• má přehled o teoretických přístupech zabývajících se konceptem IKK
• je schopen reflektovat hodnoty vlastní i jiné kultury, chápe, co stojí v pozadí rozvoje těchto hodnot
• dokáže logicky a věcně argumentovat a vést diskuzi s lidmi, kteří se od něj nějakým způsobem odlišují - Osnova
- 1.Základní pojmy a přístupy.
- 2.Romové v naší společnosti
- 3.Berger, Luckmann: Sociální konstrukce reality
- 4.Goffman: Všichni hrajeme divadlo. Sebeprezentace v každodenním životě
- 5.Vlastní identita, emoce
- 6.Stereotypy
- 7.Kdo je to uprchlík? Historie a typy migrace
- 8.Segregace
- Literatura
- KOSTKOVÁ, Klára. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 223 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 29. ISBN 978-80-210-6397-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6397-2013. Čítárna Munispace info
- HERINGER, Hans Jürgen. Interkulturelle Kommunikation : Grundlagen und Konzepte. 3., durchgesehene Aufl. Tübingen: A. Francke, 2010, 240 s. ISBN 9783772083945. info
- HOFSTEDE, Geert. Kultury a organizace. Software lidské mysli. Spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. LINDE. Praha, 2005. info
- Developing intercultural competence in practice. Edited by Michael Byram - Adam Nichols - David Stevens. Clevedon: Multilingual matters, 2001, viii, 283. ISBN 1853595365. info
- BERGER, Peter L. a Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění. Edited by Radim Marada, Translated by Jiří Svoboda. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 8085959461. info
- GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo :sebeprezentace v každodenním životě. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1999, 247 s. ISBN 80-902482-4-1. info
- Výukové metody
- prezentace, diskuze, práce ve skupinách, domácí úlohy (četba textů před každým seminářem), interaktivní úlohy
- Metody hodnocení
- aktivní účast na seminářích (podmínkou je 100% účast); prezentace
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka..
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/NJ_K120