PR_Mod4b Specifika role školního metodika prevence v systému práce školy 2

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Skácelová (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student je po absolvování modulu schopen vyjmenovat a vysvětlit základní činnosti preventisty a funkčnost spolupráce s managementem školy a ostatními členy poradenského pracoviště a pedagogického sboru.
Osnova
  • Spolupráce s managementem školy a ostatními členy pedagogického sboru. Standardní činnosti školního metodika prevence. Aplikace programu primární prevence do systému práce ve škole (monitoring, evaluace).
Literatura
  • • Metodický pokyn ministra školství, mládeže a TV k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže ( č.: 20 006/2007-51 ze dne 16.10.07) zdroj: http://www.msmt.cz/uploads/soubory/vestniky/MSMT11_07.pdf
  • • Zákon. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), v platném znění
  • • Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Výukové metody
přednášky, skupinové diskuse, řešení modelových situací, prezentace odborníků z praxe, četba
Metody hodnocení
písemný test (70% úspěšnost), aktivní účast ve výuce (75%)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.