PdF:RV2MK_4DR3 Methodology - Health Educ. 3 - Course Information
RV2MK_4DR3 Methodology - Health Education 3
Faculty of EducationSpring 2016
- Extent and Intensity
- 0/0/.7. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Michaela Daňková
Supplier department: Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Health Education (programme PdF, N-ZS)
- Course objectives
- At the end of this course, students should be able to: - apply didactic knowledge (FHE1+2) - transform didactic Themes in RVP ZV - prepare and realize Health and Family Education classes -use activation methods in Family and Health education -define specific educational problems in Family Education and Health Education
- Syllabus
- Didactical transformation consequent themes, contained in RVP ZV Preparation for class work and its realization Analysis and evaluation of class work Vocation literature elaboration ( effective teaching and key competences )
- Literature
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- OBST, Otto. Obecná didaktika. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 159 s. ISBN 8024405555. info
- MAŇÁK, Josef. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido, 2001, 46 stran. ISBN 8073150026. info
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- WASSERBAUER, Stanislav. Výchova ke zdraví pro vyšší zdravotnické školy a střední školy. 1. vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 1999, 47 s. ISBN 8070711299. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- MAREŠ, Jiří and Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1990, 111 s. ISBN 8021002107. info
- Teaching methods
- Seminars and study hours
- Assessment methods
- 5 themes described indetail(database of 30 themes) Themes are presented and discussed
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2016, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2016/RV2MK_4DR3