PdF:SV4BP_PrC3 Praktické činnosti 3 - Informace o předmětu
SV4BP_PrC3 Praktické činnosti 3 (výpočetní technika)
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Petr Vybíral, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PaedDr. Ing. Josef Pecina, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_PrC3/01: Čt 12:05–14:40 šatna, M. Dosedla
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět teoretickým základům počítačové grafiky; vysvětlit základní pojmy z PC grafiky; prakticky tvořit s vektorovou, rastrovou a 3D grafikou;
- Osnova
- 1. Počítačová grafika. (Rozdělení a význam jednotlivých druhů grafiky, jejich využití, odlišnosti…)
- 2. Formáty grafických souborů. (Formáty rastrových a vektorových grafických souborů, převody formátů, práce s nimi…)
- 3. Rastrová grafika. (Základy rastrové grafiky, princip tvorby rastrových obrázků, význam a praktické využití…)
- 4. Práce s rastrovou grafikou. (Úprava rastrového obrázku, převod formátů rastrů, možnosti rastrové grafiky…)
- 5. Programy pro práci s rastrovou grafikou. (Malování, Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint, Gimp, prohlížeče ACDSee, Irfan View…)
- 6. Vektorová grafika. (Základy vektorové grafiky, princip tvorby vektor. obrázků, význam a praktické využití…)
- 7. Práce s vektorovou grafikou. (Úprava vektorového obrázku, práce s objekty, převod formátů, možnosti vektor. grafiky…)
- 8. Programy pro práci s vektorovou grafikou. (Zoner Callisto, Corel Draw, Gimp, prohlížeče Zoner Media Explorer… )
- 9. Princip digitální fotografie. (Princip digitálního fotografování, výhody a nevýhody, možnosti digitální fotografie…)
- 10. Pořízení digitálního snímku. (Základy práce s digitálním fotoaparátem, clona, expozice, režimy, spoušť…)
- 11. Úprava a tisk digitální fotografie. (Zpracování digitální fotografie pomocí graf. programů, úprava snímku, fotomontáž…)
- 12. Práce s paměťovými médii. (Ukládání na Compact Flash karty, Flashdisk, komprimace, převody, vypalování CD…)
- Literatura
- Kreslení a grafika. II, v programech Adobe photoshop, Corel photo-paint (Variant.) : Jak na počítač : kreslení a grafika. II, v programech Adobe photoshop, Corel photo-paint ... info
- Digitální fotografie v programu Adobe Photoshop. Edited by Pavel Roubal. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, x, 372. ISBN 8025104028. info
- WILLMORE, Ben. Mistrovství v Adobe Photoshop 7. Translated by Dušan Kadavý - Markéta Tejcová. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2002, xix, 540. ISBN 8072267450. info
- Výukové metody
- přednáška, samostatná práce na PC
- Metody hodnocení
- Vypracování 3 samostatných úkolů v rastrovém, vektorovém a 3D grafickém editoru. Vypracování samostatné práce.
- Informace učitele
- http://wrack.ped.muni.cz/elearning
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je povinnou součástí profilace Technické a přírodovědné aktivity ve volném čase.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/SV4BP_PrC3