PdF:VP_Mod13 Monitorování a evaluace - Informace o předmětu
VP_Mod13 Monitorování a evaluace výchovného poradenství
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 10 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Ondráčková (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Po absolvování modulu je student schopen vysvětlit smysl a podstatu evaluace a evaluačních procesů a jejich vazbu na aktuálně platnou legislativu. Bude umět interpretovat vztah dosahovaných výsledků a plánu práce výchovného poradce. Bude kompetentně ovlivňovat kvalitu výchovného poradenství v systému řízení školy.
- Osnova
- Pojem monitorování jako proces průběžného a systematického shromažďování a zpracování dat o průběhu a realizace plánu výchovného poradce. Pravidla a zákonitosti používání základních metod shromažďování informací: pozorování, rozhovor, obsahová analýza edukačních produktů a projevů chování žáků, dotazník, diskuze, inscenační metody, anketa, analýza SWOT, hospitace apod. Analýza zjištěných dat a celkového stavu, vyhodnocení, přijetí opatření.
- Literatura
- POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 188 s. ISBN 8024414228. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- Výukové metody
- přednášky, skupinová diskuse, individuální projekty, prezentace profesionálů z oblasti, domácí příprava, četba
- Metody hodnocení
- písemný test (70%)
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/VP_Mod13