ZS1BK_AL3B Literatura pro děti - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Pavla Buchtová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BK_AL3B/OS01: Pá 26. 2. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 4. 3. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 11. 3. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 18. 3. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 1. 4. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 8. 4. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 15. 4. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 22. 4. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 29. 4. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 6. 5. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 13. 5. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 20. 5. 11:10–12:50 respirium (5. nadzemní podlaží), P. Buchtová
Předpoklady
ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ
Fluency in English.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Participants will raise their wareness of the importance of reading for pleasure and developing the second language literacy. They will also learn how to promote the love for reading and books. They will have a hands-on experience of selecting the books and designing the tasks. They will suggest activities that develop not only the language skills but also social and self-awareness, thinking skills and cross-curricular links.
Osnova
  • 1. Why using realbooks? Rationale
  • 2. Selecting books
  • 3. Pre-reading activities
  • 4. While-reading activities
  • 5. Post-reading activities
  • 6.-9. Teaching practice
  • 10. Summary of tasks, adaptation
  • 11. Revision and consolidation activities
  • 12. Analysing the data, summary
  • 13. Evaluation, reflection, suggestions
Literatura
  • Gail Ellis, Jean Brewster: Tell It Again!, Longman 2002, ISBN 0 528 44 77 47
  • TOWNSEND, John Rowe. Written for children :an outline of English-language children's literature. 6th ed. London: Bodley Head, 1995, xii, 388 s. ISBN 0-370-31520-0. info
  • CARPENTER, Humphrey a Mari PRICHARD. The Oxford companion to children's literature. Oxford: Oxford University Press, 1984, x, 586 s. ISBN 0-19-2115582-0. info
Výukové metody
discussion-based seminars
Metody hodnocení
Reading log (five books that will be specified in the lessons)
Reading project (5 lesson plans based on the book)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.