PdF:ZS1MP_AP4B Dramatické postupy - Informace o předmětu
ZS1MP_AP4B Dramatické postupy ve výuce - AJ
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Intermediate knowledge of English - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Drama techniques as a tool for teaching a foreign language. The course will go through basic drama games to topic based games, unfinished materials, storytelling and structuring drama work. From simple activities that can be simply inserted into any EFL classroom up to structured drama that can go on for several sessions or even days. The students will go from experiencing prepared drama structures to creating a simple structure in groups. The groups will present their chosen structure of a topic/book in front of the classroom.
- Osnova
- 1. warm-ups and ice-breakers, name games 2. topic based games 3. using props, setting a simple scene 4. TIR (teacher in role)technique 5. using stories in the classroom 6. Improvisation 7. Unfinished materials as a tool for storytelling 8. Soundtracking, radio broadcasting 9. Structuring drama work 10. drama lesson planning - the structure of a drama lesson plan 11. working with textbooks - trying to make a drama lesson plan out of a textbook lesson. 12. presentation
- Literatura
- Sarah Phillips , Drama with Children, Resource Books for Teachers, OUP, 1999
- Jonathan Neelands, Structuring drama work
- Josef Valenta, Kapitoly z~teorie výchovné dramatiky, Hraní rolí ve výchově a vyučování, Dramatická výchova a rozvoj sebevědomí, ISV
- Eva Machková, Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS, Praha 1998
- Charlyn Wessels, Drama, Resource Books for Teachers, OUP, 1987
- Norah Morgan, Juliana Saxton, Teaching Drama, Stanleyhornes (Publishers) Ltd, 1992
- Výukové metody
- This class uses a variety of methods including mini-lecture, group discussions, presentations, and projects on Moodlinka.
- Metody hodnocení
- 80% attendance, active work during the semester, drama lesson plan + presentation of the lesson plan
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1166
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/ZS1MP_AP4B