PdF:A2MK_DI2B Didaktika 2B - Informace o předmětu
A2MK_DI2B Didaktika 2B
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MK_DI2B/OS01: Pá 24. 2. 7:30–9:10 učebna 56, Pá 3. 3. 7:30–9:10 učebna 56, Pá 10. 3. 7:30–9:10 učebna 56, Pá 17. 3. 7:30–9:10 učebna 56, Pá 24. 3. 7:30–9:10 učebna 56, J. Chocholatá
A2MK_DI2B/OS02: Pá 24. 2. 11:10–12:50 učebna 56, Pá 3. 3. 11:10–12:50 učebna 56, Pá 10. 3. 11:10–12:50 učebna 56, Pá 17. 3. 11:10–12:50 učebna 56, Pá 24. 3. 11:10–12:50 učebna 56, J. Chocholatá - Předpoklady
- A2MK_DI1A, A2MK_DI1B,A2MK_DI2A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to inform students about the possibilities of continuing professional development and equip them with competences necessary for the management of their own continuing development after graduation.
- Výstupy z učení
- Students will be able to: - identify stages in their own professional development; - apply the principles of reflective teaching practice; - make informed choices about the options offered to in-service teachers and benefit from them; - design and implement action research in their own teaching practice; - demonstrate their knowledge and awareness of current issues in ELT in class discussions.
- Osnova
- The course focuses on the issues of professional development of teachers. Syllabus: 1. Stages in the teacher development (novice teacher, experienced teacher, expert teacher) 2. Reflective teaching practice 3. Professional development: options to choose from (conferences, associations AMATE, IATEFL, professional networks, courses, seminars, webinars of CPD) 4. Action research as a tool for profesional development 5. Current issues in ELT
- Literatura
- povinná literatura
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- WALLACE, Michael J. Training foreign language teachers : a reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, ix, 180. ISBN 0521356369. info
- doporučená literatura
- COLLINS, Rita Chalmers a Světlana HANUŠOVÁ. Modeling Action Research in a Teacher-training Program. Vienna: University of Vienna, 2009. URL info
- Výukové metody
- Seminář, prezentace, skupinové diskuze.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/A2MK_DI2B