AJ3DC_TEHO Testování a hodnocení na středních školách

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/0/12. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martina Hulešová, M.A., Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 24. 2. 12:05–12:50 učebna 58, Pá 10. 3. 12:05–12:50 učebna 58, Pá 24. 3. 12:05–12:50 učebna 58, Pá 7. 4. 12:05–12:50 učebna 58, Pá 28. 4. 12:05–12:50 učebna 58, Pá 12. 5. 12:05–12:50 učebna 58
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tento kurz navazuje na informace získané v základních kurzech testování, tedy Testování a hodnocení. Ve variantě kurzu pro střední školy je kladen důraz na kritický rozbor zkoušky a také na základy testování anglického jazyka pro specifické účely (Business, Legal, Medical).
Osnova
  • Summary of testing techniques and test types. Validity and reliability of testing. TOEFL exam - receptive skills. TOEFL exam - productive skills. ESP - Business, Legal, Medical.
Literatura
    povinná literatura
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
    neurčeno
  • PALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
  • BACHMAN, Lyle F. An investigation into the comparability of two tests of English as a foreign language. Edited by Bernard Spolsky. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, 228 s. ISBN 0521481678. info
  • CARROLL, Brendan J. a Patrick J. HALL. Make your own language tests : a practical guide to writing language performance tests. 1st ed. Oxford: Pergamon Press, 1985, xi, 172 s. ISBN 0-08-031547-X. info
  • Advanced in language testing. Edited by Bernard Spolsky. Arlington, Va.: Center for Applied Linguistics, 1979, vii, 139 s. ISBN 0-87281-074-7. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Pretesting;
4. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
5. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Metody hodnocení
Presentation of specific testing issues according to the given criteria.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019.