PdF:CJ2MP_JNAD Práce s nadanými žáky v hodiná - Informace o předmětu
CJ2MP_JNAD Práce s nadanými žáky v hodinách českého jazyka
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 16:40–18:20 učebna 4
- Předpoklady
- Seminář je zaměřen na teoretickou průpravu i praktickou přípravu nadaných a mimořádně nadaných žáků v rámci heterogenních tříd. Teoretická část mj. zahrnuje spolupráci s PPP, tvorbu IVP, timemanagement učitele, aktivizační metody a formy práce vhodné pro nadané žáky (e-learning, tablety, iPady, počítače, nejnovější aplikace, projektová výuka, sborníky, žákovské konference, ročníkové práce, icebreakery a energizery, jazykové hry). Jednotlivé přístupy berou v potaz čtenářskou a informační gramotnost a metody efektivního učení. Praktickou částí se rozumí vlastní příprava studentů na vyučování, případná praxe přímo ve třídách s nadanými žáky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/22, pouze zareg.: 0/22, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/22
Jiné omezení: Předmět bude realizován při minimálním počtu 10 zapsaných studentů. - Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student s to: 1. rozpoznat některé ze znaků nadaného žáka; 2. orientovat se v legislativě týkající se nadaných a mimořádně nadaných žáků; 3. zvolit takovou strategii práce ve třídě, aby se dokázal věnovat jak nadanému žáku, tak také žákům ostatním; 4. užívat vhodné metody pro rozvoj nadání žáka; 5. užívat vhodné metody pro integraci nadaného žáka v dané třídě; 6. hodnotit žáky nadané i jiné, vést žáky k vlastnímu sebehodnocení; 7. konkretizovat manažerské kompetence učitele; 8. rozšiřovat své didaktické kompetence; 9. vhodně použít teoretické znalosti k tvorbě individuálního vzdělávacího plánu; 10. vyjmenovat a použít příklady aktivit pro sociální kohezi třídy.
- Osnova
- 1. Teorie: spolupráce s PPP, tvorba IVP; 2. timemanagement, metody a formy práce s heterogenní třídou s důrazem na práci s nadanými žáky, 3. e-learning (moodle), práce s technikou (tablety, iPady, počítače, nejnovější aplikace), 4. projektová výuka (sborníky, žákovské konference, ročníkové práce), 5. aktivity: icebreakery, energizery, jazykové hry; 6. praxe: vlastní příprava studentů na vyučování, případná praxe přímo ve třídách s nadanými žáky.
- Literatura
- FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 226 s. ISBN 978-80-210-6121-7. info
- ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 325 s. ISBN 9788024727424. URL info
- EGER, Ludvík. Efektivní školský management. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998, 224 s. ISBN 80-7082-430-1. info
- Výukové metody
- seminář, aktivní diskuse studentů nad probíranými tématy, portfolio, seminární práce + prezentace: aplikace probíraných metod a strategií výuky, vlastní tvůrčí přínos studentů, domácí příprava
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Studenti obdrží zápočet za aktivní účast v diskusích, za odevzdané portfolio, vč. seminární práce a její prezentace. Portfolio obsahuje materiály a zápisy ze semináře, seminární práci a případné materiály k prezentaci seminární práce. Kritéria pro seminární práci: rozsah 4–10 stran dle zadání vyučujícího. Podrobné požadavky jsou zveřejněny v každém semestru, kdy seminář probíhá, ve Studijních materiálech předmětu v ISu, složka Učební materiály.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/CJ2MP_JNAD