PdF:FY2MP_IBSE Inquire-based science and voca - Informace o předmětu
FY2MP_IBSE Inquire-based science and vocational education in practice
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 15:45–17:25 učebna 7
- Předpoklady
- none
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- At the end of the course, students will acquire the following competencies:
- Systematic knowledge of the nature and principles of the inquire-based science technology and mathematics education (IBSTME);
- Skills to create teaching materials and aids for IBSTME;
- Skills in creating comprehensive learning modules;
- The ability to develop their own creativity; - Výstupy z učení
- Student:
- applies theoretical knowledge about IBSE in practice;
- creates learning materials and tools for IBSTME;
- creates an IBSTME-based module;
- develops creativity and pupils' creativity. - Osnova
- Constructivism;
- Connectivism;
- Open learning;
- IBSTME;
- Levels IBSTME;
- Building of IBSTME education;
- Modules IBSTME;
- Evaluation of the effectiveness IBSTME;
- Literatura
- povinná literatura
- TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Influence of connectivism on science education with emphasis on experiments. In The ESERA 2011 conference: Science Learning and Citizenship. 2012. info
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-based Science Education Experiments. In Inquiry-based Science Education in Europe: Reflections from the PROFILES Project. Bolte, C., Holbrook, J., Rauch, F. (eds.). Berlin: Freie Universitat Berlin, 2012, s. 212-215. PROFILES.1. ISBN 978-3-00-039403-4. URL info
- TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Influence of connectivism on science education with emphasis on experiments. Online. In Bruguiere, C., Tiberghien, A. & Clément, P., (co-ed. Marzin, P.& Lavonen, J.). E-book proceedings of the ESERA 2011 conference: Science Learning and Citizenship. Part 4. Lyon, France: European Science Education Research Association, 2012, s. 83-89. ISBN 978-9963-700-44-8. URL info
- doporučená literatura
- TRNOVÁ, Eva. Teacher Development in IBSE. In Badania w dydaktyce chemii. Krakow: PEADAGOGICAL UNIVERSITY OF KRAKÓW, 2012, s. 181-184. ISBN 978-83-7271-766-5. info
- TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Hands-on experimental activities in inquiry-based science education. In Divjak S. Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011. Ljubljana: University of Ljubljana, Slovenia, 2011, s. 293-298. ISBN 978-961-269-637-5. URL info
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method. In Research and Training Institute of the East Aegean (INEAG), Greece. Proceedings of the 8th International Conference on Education. Samos, Greece: Research and Training Institute of East Aegean, Greece, 2012, s. 831-837. ISBN 978-618-5009-05-2. URL info
- TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Hands-on experimental activities in inquiry-based science education. In Costa M.F., Dorrio B.V., Divjak S. Proceedings of the 8th International Conference on Hands-on Science : Focus on multimedia. Ljubljana: University of Ljubljana, Slovenia, 2011, s. 91-96. ISBN 978-989-95095-7-3. URL info
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. IBSE Experiments. In Costa, M.F., Dorio, B.V., Erdogan, M. Erantay, N. Proceedings of the 9th International Conference on Hands-on Science. Antalya, Turkey: Akdeniz Univerzity, Antalya, Turkey, 2012, s. 311-315. ISBN 978-989-98032-0-6. URL info
- Výukové metody
- Workshop, laboratory work, project
- Metody hodnocení
- final project- module IBSE
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/FY2MP_IBSE