MSBK_PPP3 Průběžná pedagogická praxe 3

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/0/1. 12 hodin za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MSBK_PPP3/OS01: Pá 17. 3. 7:30–12:50 , Pá 31. 3. 7:30–12:50 , Z. Syslová
Předpoklady
MSBK_PPP2 Průběžná praxe 2 && NOW( MSBK_KPV2 Kurikulum vzdělávání 2 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit strategie řízení třídy;
použít informace o současných přístupech v předškolním vzdělávání k vyhodnocení jejich praktického využívání v mateřské škole;
interpretovat svoje pedagogické pokusy při práci s dětmi;
Osnova
  • - Pozorování života pedagogického sboru, postřehy k týmové spolupráci a řízení školy. - Pedagogické pokusy zaměřené na výchovně-vzdělávací práci s dětmi
Literatura
  • NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD, Peter JARVIS, Jennifer A. MOON, Jan KOLÁŘ, Saša DOBROVOLNÁ, Jakub ŠVEC a Josef VALENTA. Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak... 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 120 s. ISBN 978-80-210-6489-8. info
  • PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
Výukové metody
vlastní práce s dětmi
Metody hodnocení
Rozbor videonahrávky
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.