PdF:NJ_M302 Motivace ve výuce - Informace o předmětu
NJ_M302 Motivace ve výuce cizího jazyka
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/1/0. nebo 12 hodin v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_M302/01: Pá 10. 3. 10:15–11:55 učebna 55, Pá 7. 4. 10:15–11:55 učebna 55, Pá 28. 4. 10:15–11:55 učebna 55, V. Janíková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Am Ende des Kurses sollten die Studierenden fähig zu sein, das Basiswissen über Motivation und die Spezifika der Lern- und Lehrpozesse der Schüler mit Teilleistungsstörungen im Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht und die theoretischen Kenntnisse in die Unterrichtspraxis implementieren zu können.
- Výstupy z učení
- Studierende können Motivationstheorien und Spezifika der Lern- und Lehrpozesse der Schüler mit Teilleistungsstörungen erörtern und auf Fragen der Unterrichtskonzeption beziehen.
- Osnova
- Legasthene Kinder und Fremdsprachenwerwerb; Lernschwierigkeiten; Teilleistungsstörungen; Individualisierung; Differenzierung; Unterrichtsaktivitäten zur Förderung des Fremdsprachenlernens der legasthenen Kinder
- Literatura
- ZELINKOVÁ, Olga. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2006, 167 s. ISBN 8073110229. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Fremdsprachenunterricht und Kinder mit besonderen Bildungsbedürfnissen in der Tschechischen Republik. Problemfelder und mögliche Lösungen. In Integrations-und Sonderpädagogik in Europa. 1. vyd. BAD HEILBRUNN / OBB.: Julius Klinkhardt, 2004, s. 274-279. ISBN 3-7815-1342-4. info
- SELLIN, Katrin. Wenn Kinder mit Legasthenie Fremdsprachen erlernen : mit zahlreichen Übungsvorschlägen. Basel: Ernst Reinhardt, 2004, 159 s. ISBN 349701673X. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003, 263 s. ISBN 80-7178-800-7. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Výuka německého jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, pedagogická fakulta, 2003, 120 s. ISBN 80-210-3135-2. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Výuka cizích jazyků u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a relaxační cvičení. Cizí jazyky. Plzeň: Fraus, 2002, roč. 46,2002/03, č. 2, s. 52-54. ISSN 1210-0811. info
- Výukové metody
- Seminar, e-learnig. Dies Studierenden sollten fähig werden, die effizienten Unterrichtsaktivität für lernswache Schüler zu erstellen.
- Metody hodnocení
- Am Ende des Kurses werden eigene Unterrichtsaktivitäten im Plenum präsentiert und diskutiert und ihr schriftliches Erarbeiten vorgelegt; die studierenden schreiben eine Seminararbeit.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá v pátek.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/NJ_M302