PdF:SPDRA_OOO1 Professional Orientation 1 - Informace o předmětu
SPDRA_OOO1 Professional Orientation in the Field of Study 1
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc. (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, D-SPD) (2)
- Cíle předmětu
- Purpose of study Preparation for the scientists erudovaných research and training activities in special pedagogy - speech, surdopedie, psychopedie, somatopedie, oftalmopedie, etopedie or specific learning disabilities. Upon successful completion of this course the student will be prepared for research and professional activities in various fields of special education.
- Osnova
- During the study, the student is monitored in the following areas: 1. List of published works, appearances to the active scientific conferences, internships abroad, etc. 3. Present a list of consulted literature of special education and related disciplines (pedagogy, psychology, medical disciplines) 4. The scientific debate to present a comprehensive overview of the basic professional in the field of special education in their disciplines border 5. To specify the range of personal professional interests of specially selected educational discipline 6. Present proposals planned research project to demonstrate knowledge in the area of methodology, in particular related to the research project dissertation 7. Prove the conditions for independent scientific and research activities.
- Literatura
- VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
- Výukové metody
- Theoretical training, graduation internship.
- Metody hodnocení
- Evaluation during the study in the SAA 1. The evaluation of scientific work is carried out according to the student study and Examination Regulations for students of doctoral study programs, termly (assessed by means of colloquia supervisor, write to IS) In case of a positive assessment of the scientific work semester the student writes to the next semester (registration objects to the IS in line with the schedule and MU according to the individual student's plan).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Podrobné informace vždy upřesní vyučující. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/SPDRA_OOO1