PdF:SV4BP_MPPA Planning of the nat.activities - Course Information
SV4BP_MPPA Planning of the natural science activities
Faculty of EducationSpring 2017
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Bc. Lucie Viková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education - Timetable
- Wed 16:40–17:25 laboratoř 80
- Prerequisites (in Czech)
- Studenti na základě předávaných zkušeností a informací studují konkrétní přírodovědná témata, která si v úvodních hodinách zvolili a postupně rozpracovávají do podrobností / obsahových, tématických, organizačních i technických/ vlastní projektovou aktivitu. Projekt každý student na konci semestru veřejně obhajuje.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social and Free Time Education (programme PdF, B-PD)
- Course objectives
- Students will acquire the planning ability, an imaginative leadership
for science activities.
They can develop the project, contributing to shaping positive attitudes of youth to outside world.
General educational issues affecting science are discussed in this course. The students elaborate the model projects, exhibitions and science workshops. - Syllabus
- 1.Science activities matter to personality development
- 2.Exhibit activities, suggestions for individual or group projects
- 3.Theoretics basis. Formal documentation, preparation working
- 4.Tried and tested approaches.Resource analysis
- 5.Methodology for active scientific research. Observations, forecasts, "right" answers, critical thinking.
- 6.Quizzes, active competitions
- 7.Setting a target.
- 8.Specific type of group task.
- 9.Cooperative skills
- 10.Arrangement work
- 11.Project management. Selected Topics
- 12.Rolls in the group.
- 13.Evaluation.
- 14.Presentation and communication with the media.
- 15.Community, motivation, accountability, educational benefits
- 16.Professional literature and electronic documents
- Literature
- SILBERMAN, Mel and Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- http://www.uiv.cz/http://www.ceskaskola.cz/http://ceses.cuni.cz/downloads/publikace/hdr2003_cz.pdf
- SMUTNÝ, Petr and Ivan HÁLEK. Základy řízení projektů (Basic Concepts of Project Management). Brno: Masarykova univerzita, 2008, 87 pp. Svět environmmentálních souvislostí. ISBN 978-80-210-4586-6. info
- MAREK, Daniel and Tomáš KANTOR. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. 1. vyd. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2007, 210 s. ISBN 9788087029138. info
- DROZD, Zdeněk and Jitka BROCKMEYEROVÁ. Pokusy z volné ruky. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 148 s. ISBN 80-7196-268-6. info
- KOLÁŘOVÁ, Růžena. Co by měl žák základní školy umět z fyzika, chemie a přírodopisu :návrh evaluačních kritérií přírodovědného vzdělávání na základní škole. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 87 s. ISBN 80-7196-110-8. info
- POL, Milan. Zásady rozvoje a řízení projektů. (Principles of project development and project management). In Sborník studijních textů pro kvalifikační školení ředitelů škol okresu Hodonín. 1st ed. Brno: Educa, 1997, p. 11-15. info
- HOLT, John. Jak se děti učí. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1995, 173 s. ISBN 80-901662-7-X. info
- HOLT, John Caldwell. Proč děti neprospívají. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1994, 156 s. ISBN 80-901662-4-5. info
- Bookmarks
- https://is.muni.cz/ln/tag/PedF:SV4BP_MPPA!
- Teaching methods
- Seminar.
- Assessment methods
- Seminars. Homeworks. Class discussion. Written test
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
General note: Předmět je povinnou součástí profilace Technické a přírodovědné aktivity ve volném čase.
Information on the extent and intensity of the course: + bloková výuka. - Teacher's information
- http://ceses.cuni.cz/downloads/publikace/hdr2003_cz.pdf
- Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2017/SV4BP_MPPA