PdF:SZ3BK_CJAJ English for Tech. Teachers - Informace o předmětu
SZ3BK_CJAJ Angličtina pro učitelství praktického vyučování
Pedagogická fakultajaro 2017
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ3BK_CJAJ/OS01: So 25. 2. 13:55–16:30 učebna 59, So 4. 3. 10:15–12:50 učebna 59, So 11. 3. 10:15–12:50 učebna 59, So 18. 3. 13:55–16:30 učebna 59, So 25. 3. 10:15–12:50 učebna 59, J. Kollárová
- Předpoklady
- CJV_AJA2k Vstupní test A2 - AJ || CJV_AJA2 Entrance test A2
A pass in CJV_AJA2k – Entrance test A2 - English. (Úspěšně absolvovaný předmět CJV_AJA2k – Vstupní test A2 - AJ.) The course is designed for students who are at least at the A2 level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to help students achieve B1 level knowledge of English by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) within the given level. The course also intends to introduce and enhance academic vocabulary and skills (writing assignments, summaries, opinions, presentations, etc.).
- Osnova
- In-class topics: 1) Education in the Czech Republic. Tertiary education. 2) Current problems in Czech schools. 3) Going abroad. 4) Jobs. 5) Giving presentations. Grammar topics (self-study): Present simple x continuous, Past simple x continuous, Present perfect, Expressing future, Word order + Making questions, Comparatives and Superlatives, Passive voice, Prepositions + Prepositional phrases, Phrasal verbs, Adjectives x Adverbs, Modal verbs, Conditional clauses, Countables + uncountables + quantifiers.
- Literatura
- povinná literatura
- Materials available in the IS.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, 319. ISBN 9780521675802. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- Cambridge advanced learner's dictionary. Edited by Melisa Good. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University, 2008, xiv, 1699. ISBN 9780521674683. info
- GAIRNS, Ruth a Stuart REDMAN. Oxford word skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2008, 254 s. ISBN 9780194620031. info
- HARRISON, Richard. New Headway academic skills : level 1 student's book : reading, writing, and study skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2006, 71 s. ISBN 9780194715584. info
- SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
- Výukové metody
- 5 seminars in a term focusing on English for specific and academic purposes. Activities developing students' awareness of language skills and systems within B1 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Active participation in the consultations (1 absence is admitted), 2) Careful preparation for each consultation (homework, etc.), 3) Final Exam – written + oral part. Only students who complete all assignments can take the exam. Both parts of the exam need to be passed (written part – 49/75 points, oral part – 16/25 points). Pass mark: 65% (65 points out of 100).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2k (obvykle v lednu). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. Výuka probíhá v angličtině a kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2017/SZ3BK_CJAJ