UPV_0037 Školní vzdělávací programy

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Po 10:15–11:00 učebna 58, Po 11:10–11:55 učebna 54
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu bude student schopen: - Definovat školní vzdělávací programy (švp). - Objasnit zásady tvorby švp. - Charakterizovat jednotlivé části švp.
Osnova
  • 1. Struktura a obsah RVP 2. Přípravná fáze před tvorbou ŠVP 3. Struktura ŠVP a postup tvorby 3.1 Úvodní identifikační údaje 3.2 Profil absolventa 3.3 Učební plán 3.4 Učební osnovy 3.5 Vzdělávací moduly 3.6 Personální a materiální podmínky 3.7 Spolupráce se sociálními partnery 4.Rozpracování a realizace klíčových kompetencí a průřezových témat 3.1 Klíčové kompetence 3.2 Průřezová témata 3.3 Metodika práce s průřezovými tématy Studijní literatura uvedena v informacích učitele
Literatura
  • ČADÍLEK, Miroslav a Pavel PECINA. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2008, 110 s. info
Výukové metody
Přednáška, samostatná práce studentů.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k udělení zápočtu: - Příprava podkladů pro tvorbu školního vzdělávacího programu podle pokynů vyučujícího.
Informace učitele
Další literatura: Metodika tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NUOV, 2005 Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha Odborné nakladatelství Verlag Dashofer. 2005 PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. Projekt Pilot- S – Tvorba ověřování ŠVP. Praha : MŠMT, 2005.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018.