PdF:A2MK_LDML Literatura pro děti - Informace o předmětu
A2MK_LDML Literatura pro děti
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MK_LDML/01: Pá 23. 2. 16:40–18:20 učebna 10, Pá 2. 3. 16:40–18:20 učebna 10, Pá 9. 3. 16:40–18:20 učebna 10, Pá 16. 3. 16:40–18:20 učebna 10, Pá 23. 3. 16:40–18:20 učebna 10, L. Podroužková
A2MK_LDML/02: Pá 23. 2. 11:10–12:50 učebna 10, Pá 2. 3. 11:10–12:50 učebna 10, Pá 9. 3. 11:10–12:50 učebna 10, Pá 16. 3. 11:10–12:50 učebna 10, Pá 23. 3. 11:10–12:50 učebna 10, L. Podroužková - Předpoklady
- Bc studies in literature in English.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The goals of the course are to:
- introduce and acquaint students with the general concept of literature for children and young adults and an overview of British and American highlights;
- to tap into the students´reading histories and to address them as teachers as well as (potential) parents;
- to develop reading and other competencies and skills seminal for the 21st century;
- to address personal and social issues via reading;
- to model modern teaching methods and attitudes (project work, experiential learning and other);
- to promote and sustain life-long learning through fostering reading habits;
- to grasp literature for children and young adults as an instrument of a developing citizenship and a transgenerational and transnational dialogue;
- to present literature for children as a tool to fostering creativity and imagination;
- to model the concept of shared reading;
- to implement the theory of extensive reading according to Stephen Krashen. - Výstupy z učení
- - rozvoj čtenářské gramotnosti a návaznost na jejich čtenářské zkušenosti (osobní, pedagogické i rodičovské). Oslovujeme tedy studenty jako čtenáře, (budoucí) učitele a (potenciální) rodiče;
- rozvoj klíčových dovedností studentů (kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, sociální a personální, občanské) a dalších dovedností pro 21. století (např. digitální gramotnost).
- oslovit důležitá osobní i společenská témata prostřednictvím četby;
- modelovat moderní výukové metody a přístupy (projektová výuka, zážitkové učení aj);
- integrovat zahraniční zkušenost a inspiraci do výukové praxe; - podporovat celoživotní vzdělávání prostřednictvím kultivace čtenářských návyků;
- uchopit LDM jako nástroj mezigeneračního, občanského a transnacionálního dialogu;
- uchopit LDM jako prostředek k rozvoji kreativity a představivosti;
- modelovat koncept sdíleného učení;
- implementovat teorii extenzivního volnočasového čtení dle S. Krashena - Osnova
- Course schedule:
- 1. Introduction to the course and course requirements; approaches to using literature for children and young adults in the classroom. Discussing storybooks.
- 2. Topic-based approach: school.
- 3. Topic-based approach: appearance.
- 4. Topic-based approach: misfits?
- 5. Learning centres: the classics and modern classics for children and young adults.
- Literatura
- doporučená literatura
- CART, Michael. Young adult literature : from romance to realism. Chicago: American Library Association, 2010, ix, 242. ISBN 9780838910450. info
- Young adult literature and adolescent identity across cultures and classrooms : contexts for the literary lives of teens. Edited by Janet Alsup. London: Routledge, 2010, ix, 225. ISBN 9780415876995. info
- Modern children's literature : an introduction. Edited by Kimberley Reynolds. New York: Palgrave Macmillan, 2005, x, 278. ISBN 1403916128. info
- Výukové metody
- Reading, discussing and analyzing selected texts, issues, and resources. Power point and moodle support.
- Metody hodnocení
- Continuous assessment: * 80% attendance (you can miss 1 class) and active classwork * weekly tasks * action research on reading * worksheets Summative assessment: * worksheet portfolio *1 book to read
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2714
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/A2MK_LDML