PdF:A2MP_LDML Literatura pro děti - Informace o předmětu
A2MP_LDML Literatura pro děti
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MP_LDML/01: St 8:25–10:05 učebna 54, L. Podroužková
- Předpoklady
- A2MP_SAML. Only students with A2MP_SAML are accepted.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Výstupy z učení
- - rozvoj čtenářské gramotnosti a návaznost na jejich čtenářské zkušenosti (osobní, pedagogické i rodičovské). Oslovujeme tedy studenty jako čtenáře, (budoucí) učitele a (potenciální) rodiče;
- rozvoj klíčových dovedností studentů (kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, sociální a personální, občanské) a dalších dovedností pro 21. století (např. digitální gramotnost).
- oslovit důležitá osobní i společenská témata prostřednictvím četby;
- modelovat moderní výukové metody a přístupy (projektová výuka, zážitkové učení aj);
- integrovat zahraniční zkušenost a inspiraci do výukové praxe; - podporovat celoživotní vzdělávání prostřednictvím kultivace čtenářských návyků;
- uchopit LDM jako nástroj mezigeneračního, občanského a transnacionálního dialogu;
- uchopit LDM jako prostředek k rozvoji kreativity a představivosti;
- modelovat koncept sdíleného učení;
- implementovat teorii extenzivního volnočasového čtení dle S. Krashena - Osnova
- Course schedule:
- 1. Introduction to the course and course requirements; approaches to using literature for children and young adults in the classroom. Discussing storybooks.
- 2. Topic-based approach: school.
- 3. Topic-based approach: appearance.
- 4. Topic-based approach: misfits?
- 5. Learning centres: the classics and modern classics for children and young adults.
- Literatura
- doporučená literatura
- CART, Michael. Young adult literature : from romance to realism. Chicago: American Library Association, 2010, ix, 242. ISBN 9780838910450. info
- Young adult literature and adolescent identity across cultures and classrooms : contexts for the literary lives of teens. Edited by Janet Alsup. London: Routledge, 2010, ix, 225. ISBN 9780415876995. info
- Modern children's literature : an introduction. Edited by Kimberley Reynolds. New York: Palgrave Macmillan, 2005, x, 278. ISBN 1403916128. info
- Výukové metody
- Reading, discussing and analyzing selected texts, issues, and resources. Power point and moodle support.
- Metody hodnocení
- Continuous assessment: * 80% attendance (you can miss 1 class) and active classwork * weekly tasks * action research on reading * worksheets Summative assessment: * worksheet portfolio *1 book to read
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2714
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/A2MP_LDML