A2MP_LDML Literatura pro děti

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2MP_LDML/01: St 8:25–10:05 učebna 54, L. Podroužková
Předpoklady
A2MP_SAML. Only students with A2MP_SAML are accepted.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Výstupy z učení
- rozvoj čtenářské gramotnosti a návaznost na jejich čtenářské zkušenosti (osobní, pedagogické i rodičovské). Oslovujeme tedy studenty jako čtenáře, (budoucí) učitele a (potenciální) rodiče;
- rozvoj klíčových dovedností studentů (kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, sociální a personální, občanské) a dalších dovedností pro 21. století (např. digitální gramotnost).
- oslovit důležitá osobní i společenská témata prostřednictvím četby;
- modelovat moderní výukové metody a přístupy (projektová výuka, zážitkové učení aj);
- integrovat zahraniční zkušenost a inspiraci do výukové praxe; - podporovat celoživotní vzdělávání prostřednictvím kultivace čtenářských návyků;
- uchopit LDM jako nástroj mezigeneračního, občanského a transnacionálního dialogu;
- uchopit LDM jako prostředek k rozvoji kreativity a představivosti;
- modelovat koncept sdíleného učení;
- implementovat teorii extenzivního volnočasového čtení dle S. Krashena
Osnova
  • Course schedule:
  • 1. Introduction to the course and course requirements; approaches to using literature for children and young adults in the classroom. Discussing storybooks.
  • 2. Topic-based approach: school.
  • 3. Topic-based approach: appearance.
  • 4. Topic-based approach: misfits?
  • 5. Learning centres: the classics and modern classics for children and young adults.
Literatura
    doporučená literatura
  • CART, Michael. Young adult literature : from romance to realism. Chicago: American Library Association, 2010, ix, 242. ISBN 9780838910450. info
  • Young adult literature and adolescent identity across cultures and classrooms : contexts for the literary lives of teens. Edited by Janet Alsup. London: Routledge, 2010, ix, 225. ISBN 9780415876995. info
  • Modern children's literature : an introduction. Edited by Kimberley Reynolds. New York: Palgrave Macmillan, 2005, x, 278. ISBN 1403916128. info
Výukové metody
Reading, discussing and analyzing selected texts, issues, and resources. Power point and moodle support.
Metody hodnocení
Continuous assessment: * 80% attendance (you can miss 1 class) and active classwork * weekly tasks * action research on reading * worksheets Summative assessment: * worksheet portfolio *1 book to read
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2714
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020.