FY2MP_BOPV Badatelsky orientovaná přírodovědná a odborná výuka v praxi

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Čt 13:55–15:35 učebna 12
Předpoklady
žádné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 15 a více.
Cíle předmětu
Student získá: - systematické znalosti podstaty a zásad badatelského vzdělávání (IBSE);
- dovednosti vytvářet výukové materiály a pomůcky pro IBSTME;
- dovednosti tvorby komplexních výukových IBSTME modulů;
- schopnost rozvíjet vlastní kreativitu;
Výstupy z učení
Na konci kurzu získá student tyto kompetence: - systematické znalosti podstaty a zásad badatelského vzdělávání (IBSE);
- dovednosti vytvářet výukové materiály a pomůcky pro IBSTME;
- dovednosti tvorby komplexních výukových IBSTME modulů;
- schopnost rozvíjet vlastní kreativitu;
Osnova
  • Konstruktivismus;
  • Konektivismus;
  • Otevřené učení;
  • IBSTME;
  • Úrovně IBSTME;
  • Tvorba prvků IBSTME vzdělávání;
  • Moduly IBSTME;
  • Evaluace efektivity IBSTME;
Literatura
    doporučená literatura
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Přírodovědně nadaní žáci a IBSE. In Nadaní žáci ve škole. 2011. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. IBSE Experiments. In Costa, M.F., Dorio, B.V., Erdogan, M. Erantay, N. Proceedings of the 9th International Conference on Hands-on Science. Antalya, Turkey: Akdeniz Univerzity, Antalya, Turkey, 2012, s. 311-315. ISBN 978-989-98032-0-6. URL info
  • TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Jiří ŠIBOR. Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training. In ICONTE- 3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 2012. ISBN 978-605--364104-9. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Hands-on experimental activities in inquiry-based science education. In The joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011. 2011. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Implementation of design-based research methodology into science teachers' training. In ICONTE- International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 2011. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-based Science Education Experiments. In Inquiry-based Science Education in Europe: Reflections from the PROFILES Project. Bolte, C., Holbrook, J., Rauch, F. (eds.). Berlin: Freie Universitat Berlin, 2012, s. 212-215. PROFILES.1. ISBN 978-3-00-039403-4. URL info
Výukové metody
Workshop, laboratorní práce, projekt
Metody hodnocení
závěrečný projekt
Informace učitele
Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 15 a více.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 15 a více.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/FY2MP_BOPV