PdF:FY2MP_BOPV Badatelsky orientovaná přírodo - Informace o předmětu
FY2MP_BOPV Badatelsky orientovaná přírodovědná a odborná výuka v praxi
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 13:55–15:35 učebna 12
- Předpoklady
- žádné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 15 a více. - Cíle předmětu
- Student získá:
- systematické znalosti podstaty a zásad badatelského vzdělávání (IBSE);
- dovednosti vytvářet výukové materiály a pomůcky pro IBSTME;
- dovednosti tvorby komplexních výukových IBSTME modulů;
- schopnost rozvíjet vlastní kreativitu; - Výstupy z učení
- Na konci kurzu získá student tyto kompetence:
- systematické znalosti podstaty a zásad badatelského vzdělávání (IBSE);
- dovednosti vytvářet výukové materiály a pomůcky pro IBSTME;
- dovednosti tvorby komplexních výukových IBSTME modulů;
- schopnost rozvíjet vlastní kreativitu; - Osnova
- Konstruktivismus;
- Konektivismus;
- Otevřené učení;
- IBSTME;
- Úrovně IBSTME;
- Tvorba prvků IBSTME vzdělávání;
- Moduly IBSTME;
- Evaluace efektivity IBSTME;
- Literatura
- doporučená literatura
- TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Přírodovědně nadaní žáci a IBSE. In Nadaní žáci ve škole. 2011. info
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. IBSE Experiments. In Costa, M.F., Dorio, B.V., Erdogan, M. Erantay, N. Proceedings of the 9th International Conference on Hands-on Science. Antalya, Turkey: Akdeniz Univerzity, Antalya, Turkey, 2012, s. 311-315. ISBN 978-989-98032-0-6. URL info
- TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Jiří ŠIBOR. Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training. In ICONTE- 3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 2012. ISBN 978-605--364104-9. URL info
- TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Hands-on experimental activities in inquiry-based science education. In The joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011. 2011. URL info
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Implementation of design-based research methodology into science teachers' training. In ICONTE- International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 2011. URL info
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-based Science Education Experiments. In Inquiry-based Science Education in Europe: Reflections from the PROFILES Project. Bolte, C., Holbrook, J., Rauch, F. (eds.). Berlin: Freie Universitat Berlin, 2012, s. 212-215. PROFILES.1. ISBN 978-3-00-039403-4. URL info
- Výukové metody
- Workshop, laboratorní práce, projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný projekt
- Informace učitele
- Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 15 a více.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 15 a více.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/FY2MP_BOPV