PdF:SP_PR Empowering interview - Informace o předmětu
SP_PR Empowering interview - participatory research method in special education
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/2.5. fall 2016 (details in Teacher's information) kurz 1x 30 hod/týden. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Maija Hirvonen, Ph.D. (přednášející), prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc. (zástupce)
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc. (přednášející)
PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Lenka Žáková (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/18, pouze zareg.: 0/18, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/18 - Cíle předmětu
- At the end of the course students should be able to:
Understand and explain basic facts about qualitative research as an inquiry process that aims at understanding a phenomenon (e.g. social and health problems) from the point of view of people who are studied.
Further, students shall understand and explain the role of the researcher, who attempts to build a complex, holistic picture of the phenomenon and conducts the study in a natural setting. (Flick 2009)
The main practical goal is to learn the skills of supporting learners with special educational needs in the participation of the planning of their own life. ) - Osnova
- The essential features of qualitative research
- Enpowering participation - examples
- Qualitative research design
- Defining research question(s)
- Interview methods
- Ethical issues in qualitative research
- 2 field work/exposure days according to the plans of each student
- Findings of the field work, reflections, discussions
- Literatura
- povinná literatura
- Handbook of interview research : context & method. Edited by Jaber F. Gubrium - James A. Holstein. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2002, xiii, 981. ISBN 0761919511. info
- doporučená literatura
- HOLLWAY, Wendy a Tony JEFFERSON. Doing qualitative research differently : free association, narrative and the interview method. 1st pub. London: SAGE, 2000, 166 s. ISBN 9780761964261. info
- Výukové metody
- Lecture, seminar, group work, field work
- Metody hodnocení
- Final presentation, individual project, data collection and analysis, 100% attendance in class, finding own interviewees and conducting participatory interviews.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- TIMETABLE: to be announced (Orientation and background of the method) to be announced (Theoretical framework) to be announced (Planning the field work) to be announced fieldwork day (Interviews and analysis) to be announced (Presentations and reflection) The class will meet in room 76 at Porici 31a (CVIDOS building), 4th floor. Full attendance is required. In case you have another lecture or seminar at the same time, please explain you teacher you will miss it because of this intensive one week course. We can issu an official statement about your attendance to prove you have been participating at this seminar.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
Výuka bude v anglickém jazyce.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/SP_PR