PdF:SZ2BK_SZP2 Sebezkušenost profese 2 - Informace o předmětu
SZ2BK_SZP2 Sebezkušenostní příprava na profesi 2
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin (2 x 180 minut). 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ2BK_SZP2/01: So 3. 3. 8:25–11:55 učebna 39, J. Nehyba
SZ2BK_SZP2/02: So 21. 4. 9:20–12:50 učebna 39, L. Škarková
SZ2BK_SZP2/03: So 14. 4. 9:20–12:50 učebna 38, P. Svojanovský - Předpoklady
- SZ2BK_SZP1 Sebezkušenost profese 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/200, pouze zareg.: 0/200
Jiné omezení: jednotlivé seminární skupiny mají kapacitu 15 studentů - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- • Umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata semináře) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi. • Vést studenty k postupnému přebírání odpovědnosti za vlastní proces učení. Student po skončení semináře bude: • lépe rozumět vlastnímu procesu sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata semináře) • mít více prozkoumaná vybraná témata osobnostního rozvoje a profesního rozvoje (viz témata semináře)
- Osnova
- 1. Úvod (předrámování semináře) 2. Vztahy učitel-žák-učivo (náhled na subjektivní pojetí výuky) 3. Reflexe tématu vybraného studenty 4. Nácvik propojení zkušeností s vybranou teorií 5. Seznámení s procesem reflexe praxe 6. Hodnocení osobního přínosu semináře pro další studium a profesní praxi
- Literatura
- ROBINSON, K., & ARONICA, L. Ve svém živlu: najděte sami sebe a změňte svůj život. Brno: BizBooks. 2013.
- Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh.
- STEPHENS, Dale J. Vzdělávejte se po svém. Brno: Flow, o.s. 2013.
- BUCKLER, Scott a Paul CASTLE. Psychology for teachers. Los Angeles: Sage, 2014, xxiv, 363. ISBN 9781446211144. info
- LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2013, 271 stran. ISBN 9788087270516. URL info
- WAITZKIN, Josh. The art of learning : an inner journey to optimal performance. 1st pbk. ed. New York: Free Press, 2008, xxi, 265. ISBN 9780743277464. info
- SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
- Výukové metody
- Facilitace zkušenostního učení ve skupině s důrazem na reflexi pomocí vybraných metod, které berou v potaz celou osobu učícího (kognitivní, afektivní a konativní aspekty; explicitní i tacitní dimenzi znalostí). Jedná se např. o metody systemické modelování, koučování, aj.
- Metody hodnocení
- pravidelná docházka studenta na seminář
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/SZ2BK_SZP2