PdF:SZ7BP_1AB1 English for Teachers - A - Informace o předmětu
SZ7BP_1AB1 Angličtina pro pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. et Mgr. Marie Barotová (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Marcela Sekanina Vavřinová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavla Svobodová (cvičící)
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Dita Trčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_1AB1/T01: Čt 1. 3. až St 23. 5. Čt 17:00–18:35 108, P. Svobodová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SZ7BP_1AB1/01: Út 8:25–10:05 učebna 51, D. Trčková
SZ7BP_1AB1/02: Út 12:05–13:45 učebna 2, D. Trčková
SZ7BP_1AB1/03: Čt 8:25–10:05 učebna 39, D. Trčková
SZ7BP_1AB1/04: Čt 9:20–11:00 učebna 64, D. Dvořáková
SZ7BP_1AB1/05: Čt 12:05–13:45 učebna 59, D. Dvořáková
SZ7BP_1AB1/06: Po 7:30–9:10 učebna 59, D. Dvořáková
SZ7BP_1AB1/07: Čt 7:30–9:10 učebna 59, D. Dvořáková
SZ7BP_1AB1/08: Po 13:00–14:40 učebna 59, M. Sekanina Vavřinová
SZ7BP_1AB1/09: Čt 11:10–12:50 učebna 24, M. Sekanina Vavřinová
SZ7BP_1AB1/10: Po 9:20–11:00 učebna 64, M. Sekanina Vavřinová
SZ7BP_1AB1/11: St 11:10–12:50 učebna 63, M. Sekanina Vavřinová
SZ7BP_1AB1/12: St 14:50–16:30 učebna 63, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/13: Po 13:00–14:40 učebna 6, M. Barotová
SZ7BP_1AB1/14: Út 10:15–11:55 učebna 32, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/15: St 8:25–10:05 učebna 63, J. Kollárová - Předpoklady
- CJV_AJA2 Entrance test A2
A pass in CJV_AJA2 – Entrance test A2 - English. (Úspěšně absolvovaný předmět CJV_AJA2 – Vstupní test A2 - AJ.) The course is designed for students who are at least at the A2 level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Vyžaduje se úspěšné absolvování vstupního test CJV_AJA2. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 62 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to help students achieve B1 level knowledge of English by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) within the given level. The course also intends to introduce and enhance academic vocabulary and skills (writing assignments, summaries, opinions, presentations, etc.).
- Osnova
- In-class topics: 1) Education in the Czech Republic 2) Educational systems in different countries 3) Tertiary education 4) Alternative schools and teaching methods 5) Introduction to special education 6) Current problems in Czech schools Grammar topics: 1) Present simple x continuous. 2) Past simple x Past continuous 3) Present perfect 4) Expressing future 5) Revision of tenses 6) Word order 7) Adjectives – comparatives x superlatives 8) Adjectives x adverbs
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials available in the IS.
- doporučená literatura
- SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, 319. ISBN 9780521675802. info
- OXENDEN, Clive. New English File - Intermediate. 2011. ISBN 978-0-19-451910-6. info
- Cambridge advanced learner's dictionary. Edited by Melisa Good. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University, 2008, xiv, 1699. ISBN 9780521674683. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes. Activities developing students' awareness of language skills and systems within B1 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only 2 lessons can be missed), homework set in classes, active participation 2) Poster presentation (10 points) 3) Mid-term test (20 points) 4) Presentation in groups - summary of a text (10 points) 5) Credit test (60 points) Only students who complete all assignments can sit the final test. Pass mark: 65% (65 points out of 100).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykový kurz není určen pro začátečníky.
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/SZ7BP_1AB1