SZ7MP_GiDe Giftedness and its development

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
každou sudou středu 13:55–15:35 učebna 41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 175 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
• understand the nature of giftedness of students; • identify giftedness through its characteristics; • understand the principles of fundamental methods of developing giftedness; • create training materials for the gifted students; • use basic teaching methods for the development of gifted students; • do basic self-reflection when working with gifted students;
Výstupy z učení
At the end of this course the student will be able to: • understand the nature of giftedness of students; • identify giftedness through its characteristics; • understand the principles of fundamental methods of developing giftedness; • create training materials for the gifted students; • use basic teaching methods for the development of gifted students; • do basic self-reflection when working with gifted students;
Osnova
  • 1. Psychological basis of giftedness • 2. Diagnostics of giftedness; latent giftedness • 3. Motivation of gifted students • 4. Gifted students as individuals with special educational needs • 5. The development of gifted students • 6. Special methods of development of giftedness • 7. Creation of materials for teaching gifted students • 8. Teaching gifted students and solutions to their educational problems • 9. Legal standards for education of gifted students • 10. Cooperation between teacher and the family of gifted student
Literatura
  • Freeman, J. (1998). Educating the very able: Current international research. London: Stationery Office. Sternberg, R. J. (2005). Conceptions of giftedness. Cambridge University Press.
Výukové metody
lecture, workshop, discussion, projects
Metody hodnocení
final project
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/SZ7MP_GiDe