UPVK_1004 Provoz obchodu a služeb

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 24. 3. 7:30–9:10 učebna 2, So 14. 4. 15:45–17:25 učebna 2, So 21. 4. 11:10–12:50 učebna 2, So 12. 5. 11:10–12:50 učebna 2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Obsah tohoto předmětu je zaměřen na získání znalostí o vnitřních strukturách a vnějších vazbách podniku, pojetí informačního systému podniku, zvládnutí soudobých konkurenčních faktorů, řízení jakosti, poznání moderního pojetí psychologie a sociologie v manažerské praxi.
Osnova
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
  • I. Provoz obchodu Obsahem tohoto bloku je poznání o možnostech ovládání podniků jako subjektů ekonomické aktivity. Úroveň informací, znalost vnitřních struktur a vnějších vazeb podniku je základem pro koncepční pojetí informačního systému podniku. Pro zvládnutí soudobých konkurenčních faktorů je nezbytná znalost řízení jakosti. II. Psychologie a sociologie řízení Obsahem této části je poznání moderního pojetí psychologie a sociologie v manažerské praxi, která se neustále vyvíjí a podléhá inovačním změnám. Získané poznatky mohou přinést „konkurenční výhodu“ v kariérním růstu a přispět k úspěchu v podnikatelské činnosti. III. Řízení provozu obchodu a služeb Cílem bloku je zvládnutí strategie marketingového mixu v oblasti obchodu a služeb. Znalost distribučních cest, obchodních činností podniku a efektivní komunikace se zákazníkem jsou základním předpokladem úspěšnosti obchodního podniku.
Literatura
  • BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. 3. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management, 2007, 798 s. ISBN 9788072611690. info
  • VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. první. Praha: Grada Publishing, 2002, 163 s. ISBN 80-247-0194-4. info
  • BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1998, 559 s. ISBN 80-85943-57-3. info
  • SVOBODA, Stanislav. Informační systém podnikatelských subjektů. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1995, 304 s. ISBN 8070798459. info
Výukové metody
Přednáška, samostatná práce studentů.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k zápočtu: Vypracovat koncepci řízení malého obchodního podniku.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Určeno pro zaměření - Technické obory a Obchod a služby.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/UPVK_1004