PdF:UPVK_1004 Provoz obchodu a služeb - Informace o předmětu
UPVK_1004 Provoz obchodu a služeb
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 24. 3. 7:30–9:10 učebna 2, So 14. 4. 15:45–17:25 učebna 2, So 21. 4. 11:10–12:50 učebna 2, So 12. 5. 11:10–12:50 učebna 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Obsah tohoto předmětu je zaměřen na získání znalostí o vnitřních strukturách a vnějších vazbách podniku, pojetí informačního systému podniku, zvládnutí soudobých konkurenčních faktorů, řízení jakosti, poznání moderního pojetí psychologie a sociologie v manažerské praxi.
- Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- I. Provoz obchodu Obsahem tohoto bloku je poznání o možnostech ovládání podniků jako subjektů ekonomické aktivity. Úroveň informací, znalost vnitřních struktur a vnějších vazeb podniku je základem pro koncepční pojetí informačního systému podniku. Pro zvládnutí soudobých konkurenčních faktorů je nezbytná znalost řízení jakosti. II. Psychologie a sociologie řízení Obsahem této části je poznání moderního pojetí psychologie a sociologie v manažerské praxi, která se neustále vyvíjí a podléhá inovačním změnám. Získané poznatky mohou přinést „konkurenční výhodu“ v kariérním růstu a přispět k úspěchu v podnikatelské činnosti. III. Řízení provozu obchodu a služeb Cílem bloku je zvládnutí strategie marketingového mixu v oblasti obchodu a služeb. Znalost distribučních cest, obchodních činností podniku a efektivní komunikace se zákazníkem jsou základním předpokladem úspěšnosti obchodního podniku.
- Literatura
- BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. 3. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management, 2007, 798 s. ISBN 9788072611690. info
- VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. první. Praha: Grada Publishing, 2002, 163 s. ISBN 80-247-0194-4. info
- BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1998, 559 s. ISBN 80-85943-57-3. info
- SVOBODA, Stanislav. Informační systém podnikatelských subjektů. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1995, 304 s. ISBN 8070798459. info
- Výukové metody
- Přednáška, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Požadavek k zápočtu: Vypracovat koncepci řízení malého obchodního podniku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Určeno pro zaměření - Technické obory a Obchod a služby.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/UPVK_1004