ZS1MK_SVPM Specifické vzdělávací potřeby v matematice

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/0/.7. 8. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Růžena Blažková, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem discilíny je seznámit se s výukou žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice - žáků s poruchami učení, zejména s dyskalkulií a žáků pro matematiku nadaných.
Osnova
  • Dyskalkulie, její příčiny a projevy. Reedukační postupy. Individuální vzdělávací program. Vzdělávání žáků s nadáním pro matematiku.
Literatura
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další poruchy učení u žáků 2. stupně ZŠ. první. Praha: IPPP ČR, 2006, s. 127-133. ISBN 80-8656-13-5. info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003, 263 s. ISBN 80-7178-800-7. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další poruchy učení v matematice. první. Litomyšl: Jednota českých matematiků a fyziků, 2002, 7 s. ISBN 80-7015-840-9. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ, Milena VAŇUROVÁ a Miloslav BLAŽEK. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. 2000, 93 s. ISBN 80-85931-89-3. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
projekt, zápočet
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019.