PdF:A2MK_TEHO Testing and Evaluation - Course Information
A2MK_TEHO Testing and Evaluation
Faculty of EducationSpring 2019
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Bc. Mgr. Sonia Homolka (seminar tutor)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Department of English Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Jana Popelková
Supplier department: Department of English Language and Literature – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- A2MK_TEHO/Prez01: Tue 19. 2. 10:00–11:50 učebna 41, Tue 26. 2. 10:00–11:50 učebna 41, Tue 5. 3. 10:00–11:50 učebna 41, Tue 12. 3. 10:00–11:50 učebna 41, Tue 19. 3. 10:00–11:50 učebna 41, Tue 26. 3. 10:00–11:50 učebna 41, S. Homolka
A2MK_TEHO/01: Fri 22. 2. 13:00–15:50 učebna 11, Fri 8. 3. 13:00–15:50 učebna 11, Fri 22. 3. 13:00–15:50 učebna 11, S. Homolka, J. Chocholatá
A2MK_TEHO/02: Fri 1. 3. 13:00–15:50 učebna 11, Fri 15. 3. 13:00–15:50 učebna 11, Fri 29. 3. 13:00–15:50 učebna 11, S. Homolka, J. Chocholatá - Prerequisites
- No prerequisites needed
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language (eng.) (programme PdF, N-ZS)
- Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language (programme PdF, N-ZS)
- Course objectives
- By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following:
1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
2. Confidence in selecting appropriate tools for testing;
3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups - Syllabus
- Teaching and testing
- Kinds of tests and testing
- Validity, reliability
- Test development
- Test techniques
- Testing writing, testing speaking
- Testing reading, testing listening
- Literature
- required literature
- HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
- not specified
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1251
- VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese (Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. 1st ed. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie, 2007, p. 1-13. ISBN 978-80-7040-991-6. info
- HRBÁČEK, Jiří. Testování kvality výukových opor a vlivu činnosti tutora (Testing quality education supports and influence tutors activity). In Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost, IV. národní konference. první. Ediční středisko VŠB-Tech. univ. Ostrava: CSVŠ-NCDiV, U lužického semnináře 13, 118 00 Praha 1, 2006, p. 138-737. ISBN 80-86302-36-9. info
- KLIMUSOVÁ, Helena. Standardy pro pedagogické a psychologické testování - zdroj inspirace (Standards for educational and psychological testing: a source of inspiration). In Psychologické dny 2002 - "Kořeny a vykořenění". Olomouc: ČMPS, Psychologický ústav AV ČR, 2002, p. 28-35. ISBN 80-86174-05-0. info
- Standardy pro pedagogické a psychologické testování. 1. české vyd. Praha: Testcentrum, 2001, 192 s. ISBN 8086471071. info
- BUBENÍKOVÁ, Libuše, Ludmila KOLLMANNOVÁ and Eva SKÁLOVÁ. Teorie a praxe jazykového testování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1975, 130 s. info
- PŘÍHODA, Václav. Praxe školského měření : testování na škole prvního stupně. 2. vyd. Praha: Dědictví komenského, 1936, 328 s. info
- PŘÍHODA, Václav. Praxe školského měření : testování na škole prvního stupně. V Praze: Nákladem Dědictví Komenského, 1936. info
- Teaching methods
- The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Pretesting;
4. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
5. Tutor's feedback, pretesting results discussed. - Assessment methods
- Presentation of own test created according to the given criteria.
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2019, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2019/A2MK_TEHO