AJ0409 Výuka dětí

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 1 hodina. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ0409/01: Čt 8:00–9:50 učebna 58, I. Hrozková
Předpoklady
! AJPV_VDET Výuka dětí &&( AJ1102 Praktický jazyk 1B || AJ2102 Praktický jazyk 1B || AJ3101 Praktická a profesní angličtina 1 || AJ4101 Praktická a profesní angličtina 1 ) || NOW( AJ3101 Praktická a profesní angličtina 1 ) || NOW( AJ4101 Praktická a profesní angličtina 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student will get acquainted with specific needs of young language learners. Different readings for students will be recommended. Students will read articles related to the topics. At the end of the course students should be able: to understand young learner's needs and specifics; to design adequate types of activities for young learners; to make reasoned decisions about the methods and approaches in ELT classes for young learners
Výstupy z učení
Students understand specific needs of young language learners.
Students know and use classroom language and instructions at adequate level.
Students are able to design adequate types of activities for young learners.
Students understand and apply theoretical principles into their teaching.
Students reflect on their experience and develop their professional competences.
Students give and get feedback and react positively to it.
Students link the theory to the activities they keep in their teaching port
Osnova
  • 1. Young learners. How young learners learn languages: learning and acquisition. 2. Motivation. Role of the teachers in motivating YL 3. Teaching listening 4. Teaching speaking 5. Teaching reading 6. Teaching writing 7. Teaching vocabulary 8. Teaching grammar 9. Teaching pronunciation 10. Storytelling 11.The role of songs and poetry 12.CLIL at primary.
Literatura
  • READ, Carol. 500 activities for the primary classroom. First published. Oxford: Macmillan Education, 2007, 320 s. ISBN 9781405099073. info
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • REILLY, Vanessa a Sheila M. WARD. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997, 195 s. ISBN 019437209X. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop,class discussion, group projects
Metody hodnocení
Credit requirements: active participation contributions in forums in Moodle Portfolio: Bank of ideas for YL readings
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=485
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, podzim 2024.