PdF:AJ0411 Výuková praxe - Informace o předmětu
AJ0411 Výuková praxe
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/2. 2 hodiny. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ! AJPV_VPRA Výuková praxe
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Multidisciplinární studia (program CST, KOS)
- Multidisciplinární studia na pedagogické fakultě (program CST, KOS)
- Multidisciplinární studia (program PdF, KOS)
- Cíle předmětu
- • to experience teaching English as a foreign language in Czech schools • to compare different teaching approaches and methods • to observe lessons with a specific focus and learn from the findings • to plan, teach and reflect on the lessons
- Výstupy z učení
- Students will be able to • demonstrate their knowledge of the school environment and their knowledge of the Czech system of language education; • try out teaching in small groups of learners under the supervision of a mentor teacher; • teach three lessons independently; • analyse their lessons and suggest changes; • reflect on their teaching performance/experience in their reflective journal.
- Osnova
- The number of lessons and observations will be negotiated with each Erasmus student individually based on their current teaching experience and needs. Maximum number of observations is ten and maxim number of taught lessons is five. Each student should prepare suggestions for their teaching programme prior to the meeting with the teaching practice coordinator.
- Literatura
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Výukové metody
- class observation, teaching practice
- Metody hodnocení
- Before teaching practice: the student has to prepare a tentative teaching practice plan which should include the teaching experience so far, personal aims of the teaching practice in the Czech Republic and the number of observations and teaching lessons. Required materials after teaching practice: lesson plans (written before the lessons!), can be typed or handwritten + handwritten comments added after the lessons. Report from observations (1000 words).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The course will help foreign students to experience teaching English as a foreign language in the Czech schools.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je nabízen pouze studentům v programu Erasmus.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/AJ0411