PdF:AJ2BK_BRLI Britská literatura - Informace o předmětu
AJ2BK_BRLI Britská literatura
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2BK_BRLI/OS01: Pá 22. 2. 16:00–17:50 učebna 57, Pá 1. 3. 16:00–17:50 učebna 57, Pá 8. 3. 16:00–17:50 učebna 57, Pá 15. 3. 16:00–17:50 učebna 57, Pá 22. 3. 16:00–17:50 učebna 57, Pá 29. 3. 16:00–17:50 učebna 57, B. Kašpárková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- The course surveys the British literature from the beginning of the 20th century till the 1950s. We will pay attention to its spirit of ambivalence, contradiction, and deep conflict, especially with respect to such vexed topics as gender and sexuality, empire and nationalism, war and revolution, production and consumption, and political power. Our particular angle for addressing these large issues will be the representation of past, present, and future in a range of literary works. Major authors include Conrad, Forster, Woolf, Joyce, T.S.Eliot, Orwell, Waugh, Green, Beckett, Pinter, Osborn, and Amis.
- Výstupy z učení
- By the end of the semester, students will be able to:
1) identify and describe major trends in British literature and understand their relationship to British society and culture
2) develop their skills in analytical reading and proposal writing
3) research, prepare, and hand in a proposal for an academic paper
4) understand and frame literary works as a form of social commentary which responds to specific historical occurrences - Osnova
- 1. Joseph Conrad: Heart of Darkness, E.M. Forster: Passage to India Introduction to Modernism 2. Modernists: T.S. Eliot: The Wasteland. James Joyce: Ulysses, Portrait of the Artist as a Young Man Virginia Woolf: To the Lighthouse, Mrs Dalloway. The Bloomsbury Group 3. Humanistic tradition: Evelyn Waugh: Decline and Fall, Graham Green: The Quiet American 4. George Orwell: 1984, Animal Farm 5. Theatre of the Absurd. Samuel Beckett: Waiting for Godot, Harold Pinter 6. Angry Young Men. John Osborn: Look Back in Anger, Kingsley Amis: Lucky Jim
- Literatura
- povinná literatura
- BURGESS, Anthony. English literature : a survey for students. London: Longman, 1958, 278 p. ISBN 0582552249. info
- Výukové metody
- Students are to read/get familiar with at least two novels and two parts of Eliot’s Wasteland. They will apply interpretative technique; students will be trained in techniques of close reading and textual explication
- Metody hodnocení
- Test, colloquy
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1518
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/AJ2BK_BRLI