PdF:AJ2BP_PJ2B Praktický jazyk 2B - Informace o předmětu
AJ2BP_PJ2B Praktický jazyk 2B
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D. (cvičící)
Judith Bradford McEnany, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2BP_PJ2B/01: Čt 10:00–11:50 učebna 12, B. Kašpárková
AJ2BP_PJ2B/02: Po 10:00–11:50 učebna 33, J. McEnany
AJ2BP_PJ2B/03: St 14:00–15:50 učebna 58, J. McEnany
AJ2BP_PJ2B/04: St 16:00–17:50 učebna 12, J. McEnany
AJ2BP_PJ2B/05: Út 18:00–19:50 učebna 54, J. McEnany - Předpoklady
- AJ2BP_PJ2A Praktický jazyk 2A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- This class meets weekly. Each session will include a warm-up exercise, review of a workbook lesson, and group activities. Students will be assigned writing activities throughout the semester. COURSE OBJECTIVES 1. To improve students expression and understanding in English. 2. To expand students English language use within a cultural context 3. To provide students with opportunities to practice teaching language concepts 4. To allow students to use English communication in one-to-one, small group and whole class situations.
- Výstupy z učení
- Student will:
- understand the main ideas of spoken and written interaction containing also unknown experssions; the topics may be abstract
- be able to react spontaneously while interacting with a native speaker
- express themselves more or less fluently in oral production
- be able to fluently express their ideas in written production, explain their opinion on current issues
- be able to distinguish between formal and informal language
- use idiomatic expressions - Osnova
- Topics for course
- Advanced grammar
- Reading comprehension
- Writing proficiency
- Speaking proficiency
- Listening proficiency
- Group facilitation
- Cultural awareness
- Examples of ELT
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University, 2010, 168 s. ISBN 9780194594585. info
- Výukové metody
- This class uses a variety of methods including learning centres, group discussions, presentations, projects and Moodlinka work.
- Metody hodnocení
- Students must acquire a minimum of 70 points from quizzes, forums, class participation, group facilitation and the final credit test.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/AJ2BP_PJ2B