AJ3406 Testování a hodnocení ve výuce anglického jazyka

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ3406/Prez01: Út 19. 2. 10:00–11:50 učebna 41, Út 26. 2. 10:00–11:50 učebna 41, Út 5. 3. 10:00–11:50 učebna 41, Út 12. 3. 10:00–11:50 učebna 41, Út 19. 3. 10:00–11:50 učebna 41, Út 26. 3. 10:00–11:50 učebna 41, S. Homolka
AJ3406/01: Pá 22. 2. 13:00–15:50 učebna 11, Pá 8. 3. 13:00–15:50 učebna 11, Pá 22. 3. 13:00–15:50 učebna 11, S. Homolka, J. Chocholatá
AJ3406/02: Pá 1. 3. 13:00–15:50 učebna 11, Pá 15. 3. 13:00–15:50 učebna 11, Pá 29. 3. 13:00–15:50 učebna 11, S. Homolka, J. Chocholatá
Předpoklady
No prerequisites or co-requisites needed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course offers basic information about creating and using standardised/nonstandardised language tests for teachers.
Výstupy z učení
By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following:
1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
2. Confidence in selecting appropriate tools for testing;
3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups;
Osnova
  • Teaching and testing
  • Kinds of tests and testing
  • Validity, reliability
  • Test development
  • Test techniques
  • Testing writing, testing speaking
  • Testing reading, testing listening
Literatura
  • Studies in language testing. Cambridge: Cambridge University Press. info
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
  • MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
  • PALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
  • SPOLSKY, Bernard. Measured words : the development of objective language testing. Oxford: Oxford University Press, 1995, xii, 402. ISBN 0194372014. info
  • BACHMAN, Lyle F. Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press, 1990, xi, 408 s. ISBN 0-19-437003-8. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
4. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Metody hodnocení
Presentation of own test created according to the given criteria.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.