PdF:ASPG_APSP Audiovizuální techniky dětí se - Informace o předmětu
ASPG_APSP Audiovizuální techniky dětí se znevýhodněním
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/8/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Kateřina Štěpařová (přednášející)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ASPG_APSP/01: Pá 1. 3. 11:00–12:50 učebna 32, K. Štěpařová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Asistent pedagoga (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je tvorba krátkých videí pro děti s poruchou autistického spektra dle instrukcí rodičů dítěte. Studenti konzultují s rodiči stav dítěte, jeho záliby, stereotypní chování, oblasti, kterých se dítě obává a snaží se spolu vymyslet koncepci, která by byla nejvhodnější pro konkrétní dítě. Poté se studenti scházejí v týmech a natáčejí krátká videa v domácnostech dítěte nebo na místech potřebných dle konzultací rodičů. Snímek je pak zpracován a upraven studenty a předán rodiči, který pak videa představuje svému dítěti. Od rodiče se očekává zpětná vazba. Reflexe rodičů jsou předkládány studentům a jsou konzultovány další vhodné postupy, díky nim se v práci natáčení videí pokračuje. Studenti si mohou přerozdělit role mezi sebou – konzultace s rodiči, hraní rolí dle scénáře, stříhání snímků a jejich finální úprava, vytvoření vhodných kostýmů. Učitel oslovuje vhodné rodiče dětí s PAS, vysvětluje strategie metod a alternativních technik, garantuje aktivity studentů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
1) vytvořit audiovizuální pomůcku pro děti s PAS 2) pojmenovat spefcifika práce s dětmi s PAS 3) vést komunikaci s rodiči dětí s PAS - Osnova
- 1. Seznámení se s dítětem a rodiči 2. Představení charakteru dítěte, záliby, stereotypního chování, spouštěče amoků, komunikace dítěte, jeho obavy 3. Zvolení vhodné strategie pro vybrané dítě, výroba kostýmu a příprava rolí a scénářů, samotné natáčení snímků, úprava filmů. 4. Předání snímků rodičů, očekáváná zpětná vazba od rodičů. 5. Reflexní setkání studentů, nejlépe i s rodičem, zhodnocení, domluva na další spolupráci.
- Literatura
- PEJČOCHOVÁ, Jana a Zuzana MAKOVSKÁ. Dětský autismus; základní projevy a význam časné diagnostiky. Československá psychologie: Časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Academia, 2009, roč. 53, č. 1, s. 92-99. ISSN 0009-062X. info
- THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra : dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vydání první. Praha: Portál, 2006, 453 stran. ISBN 8073670917. info
- SROKOVÁ, Eva a Pavla OLŠÁKOVÁ. Autismus ve školní praxi. Ostrava: Montanex, 2004, 47 s. ISBN 8072251449. info
- Dětský autismus : přehled současných poznatků. Edited by Michal Hrdlička - Vladimír Komárek. Vydání první. Praha: Portál, 2004, 206 stran. ISBN 8071788139. info
- ČECHOVÁ, Jana. Autismus a dětská kresba. Edited by Jana Veselá. Brno, 2002, 75 l. URL info
- NETUŠIL, Radovan. Autismus. Edited by Miroslava Jelínková. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 36 s. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998, 181 s. ISBN 8085931516. info
- Výukové metody
- teoretická příprava a praktická realizace díla
- Metody hodnocení
- prezentace společného projektu v týmu
- Informace učitele
- http://dennyhometoda.ped.muni.cz/
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/ASPG_APSP