PdF:IVp010 Realizace podpůrných opatření - Course Information
IVp010 Realizace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní praxi
Faculty of EducationSpring 2019
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Lenka Ondráčková (lecturer)
Mgr. Alice Vašáková (lecturer) - Guaranteed by
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Institute for Research in Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Supplier department: Institute for Research in Inclusive Education – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- IVp010/01: Thu 21. 2. 14:00–17:50 učebna 37, Thu 7. 3. 14:00–17:50 učebna 37, Thu 21. 3. 14:00–17:50 učebna 37, Thu 11. 4. 14:00–17:50 učebna 37, Thu 25. 4. 14:00–17:50 učebna 37, L. Gajzlerová, L. Ondráčková, A. Vašáková
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Porozumění problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, aktivní vhled do tématu podpůrných opatření 1. - 5. stupně. Studenti se seznámí s tím, jak zpracovat a efektivně využít plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán, jak nastavit spolupráci s asistentem pedagoga a vhodně organizovat výuku ve třídě. Blíže se seznámí s některými metodami individualizace a diferenciace.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování schopen:
- vysvětlit princip podpůrných opatření a jejich aplikace
- navrhnout PLPP a IVP
- aplikovat některé vhodné metody výuku a hodnocení u žáků se SVP
- vhodně nastavit spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga. - Syllabus (in Czech)
- Kdo jsou žáci se SVP a co je to podpůrné opatření očima školní praxe
- Individualizace a diferenciace výuky
- Podpůrná opatření 1. stupně, plán pedagogické podpory
- Podpůrná patření 2. - 5. stupně, individuální vzdělávací plán
- Organizace vyučování, metody výuky a hodnocení jako podpůrné opatření
- Spolupráce pedagoga s asistentem pedagoga
- Literature
- required literature
- MERTIN, Václav and Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka : pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizova. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 398 stran. ISBN 9788075520142. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Vydání třetí. Praha: Portál, 2011, 207 stran. ISBN 9788026200444. info
- recommended literature
- STARÝ, Karel and Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Vydání první. Praha: Portál, 2016, 174 stran. ISBN 9788026210016. info
- ČAPEK, Robert. Moderní didaktika : lexikon výukových a hodnoticích metod. Vydání 1. Praha: Grada, 2015, 604 stran. ISBN 9788024734507. URL info
- KREJČOVÁ, Lenka. Žáci potřebují přemýšlet : co pro to mohou udělat jejich učitelé. Vydání první. Praha: Portál, 2013, 174 stran. ISBN 9788026204961. info
- KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ and Jiřina MAJEROVÁ. Školní hodnocení žáků a studentů : se zaměřením na školní hodnocení. Vydání 2. Praha: Portál, 2012, 151 stran. ISBN 9788026202202. info
- FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. Translated by Karel Balcar. Vydání třetí. Praha: Portál, 2011, 172 stran. ISBN 9788026200437. info
- MÁLKOVÁ, Gabriela. Zprostředkované učení : jak učit žáky myslet a učit se. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 116 s. ISBN 9788073675851. info
- not specified
- FISHER, Robert. Teaching children to learn (Orig.) : Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. info
- Bradley J. A co já s tím? Computer Media 2016
- ČAPEK, Robert. Učitel a rodič : spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 184 s. ISBN 9788024746401. URL info
- BERGER, Elisabeth and Hildegard FUCHS. Učíme děti učit se : praktické využití poznatků o školní komunikaci, učení a prezentaci. Translated by Lucie Šnajdrová. 1. vyd. v českém jazyce. Plzeň: Fraus, 2009, 112 s. ISBN 9788072388547. info
- Teaching methods (in Czech)
- interaktivní seminář, diskuse, spolupráce
- Assessment methods (in Czech)
- Podmínkou k získání zápočtu je účast ve výuce, aktivní spolupráce ve výuce a vytvoření a odevzdání praktických materiálů spojených s tématem semináře:
• Plán pedagogické podpory pro žáka s popsanými problémy
• Individuální vzdělávací plán dle vybraného doporučení školského poradenského zařízení
• Diferencovaný test, prostřednictvím kterého bude ověřený vybraný výstup RVP ZV a bude respektovat podpůrná opatření pro příklady žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 20 h za semestr.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2019/IVp010