PdF:IVp118 Reflektivní seminář k praxi 3 - Informace o předmětu
IVp118 Reflektivní seminář k praxi 3
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVp118/01: Čt 21. 3. 17:00–18:50 učebna 39, Čt 28. 3. 17:00–18:50 učebna 39, L. Matoušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je podrobná reflexe praxe. Studenti představí své praxe, reflektují své činnosti, schopnosti a dovednosti, diskutují o zažitých situacích, o metodách a přístupech u vybraných cílových skupin a plánování následného profesního uplatnění.
Po ukončení kurzu student:
• umí využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti, analyzovat životní situace osob s postižením či znevýhodněním a pracovní náplň pracovníků pomáhajících profesí;
• umí vytvářet činnosti s ohledem na vybranou cílovou skupinu a situaci. - Osnova
- Reflexe vlastní činnosti na praxi (silné a slabé stránky, naplnění očekávání, výhled)
- Sdílení zkušeností
- Uvědomění vlastních schopností a dovedností využitelných v praxi
- Diskuse o možnostech pracovního uplatnění, výzvy, možnosti, rizika
- Literatura
- doporučená literatura
- KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Edited by Jiřina Šiklová. Šesté, v Portálu páté v. Praha: Portál, 2011, 147 stran. ISBN 9788073679224. info
- HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 119 s. ISBN 8073671077. info
- PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 175 s. ISBN 9788073675820. info
- Výukové metody
- skupinová práce, prezentace, diskuse, příprava doma
- Metody hodnocení
- aktivní zapojení studentů na seminářích, (sebe)reflexe praxe
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat ve dvouhodinových blocích jednou za 14 dní.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/IVp118