PdF:JVp019 English for Soc. Educators – A - Informace o předmětu
JVp019 Angličtina pro sociální pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Sekanina Vavřinová, Ph.D. (přednášející)
Christopher Williams, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Christopher Williams, M.A., Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp019/01: Po 8:00–9:50 učebna 58, Ch. Williams
JVp019/02: St 14:00–15:50 učebna 10, Ch. Williams - Předpoklady
- JVp001 Entrance test A2
A pass in JVk001 Entry test. The JVp019 course represents a B1 CEFR level course in intermediate English for specific purposes. The course consists of two basic components:i) grammar at the B1 CEFR level which is mainly explained using the examples of the general or general academic English language, ii) specific vocabulary related to the disciplinary/topic orientation of the course in question. Regarding the four language skills, the main emphasis is put on speaking, and listening and reading comprehension. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Podmínkou zápisu je úspěšné absolvování předmětu JVp001. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-SP)
- Cíle předmětu
- 1 Students will aquire the specific vocabulary presented within the five topic-based units (T1―T5) while employing the following language skills: speaking,listening comprehension, reading comprehension.
2 Within the language skill of speaking, students will acquire the basics of oral presentation.
3 Within the language skill of writing students will be able to produce a simplified summary of a specialist text.
4 Students will acquire grammar competence specified in the below-mentioned grammar chapters at the B1 CEFR level. - Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: understand spoken LSP texts at B1 level of the CEFR; understand written LSP texts at B1 level of the CEFR; successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at B1 level of the CEFR; give an oral presentation on a specialist topic; use selected specialist terminology with natural and sophisticated control; show a good command of selected grammar structures at B1 level of the CEFR.
- Osnova
- JVp019 Angličtina pro sociální pedagogy A
- Multidisciplinary focus of social education is reflected in topic-based orientation of the individual courses taught at the Faculty of Education. The topics in this course (A) have been chosen to reflect social and legal dimension of social education.
- Topic 1: EDUCATION (literacy, poverty and education, compulsory education, language education, pros and cons of student life)
- Topic 2: FAMILY, ADOPTION, FOSTER CARE (marriage, divorce, abortion, adoption, foster care)
- Topic 3: HUMAN RIGHTS (human rights, freedoms, right to privacy, national security, watchdog)
- Topic 4: SOCIAL WORK(ER) (roles, communication in social work)
- Grammar chapters:
- 1 Present simple x continuous
- 2 Past simple
- 3 Past continuous + Past simple x continuous
- 4 Present perfect + Past simple x Present perfect
- 5 Expressing future
- 6 Revision of tenses
- 7 Word order + Making questions
- 8 Adjectives – comparatives x superlatives
- 9 Adjectives x adverbs
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning materials i IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for PET with answers : self-study grammar reference and practice. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 216 stran. ISBN 0521601207. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- Insight into PET. CUP 2004. ISBN 0-521--52755-4
- neurčeno
- www.macmillandictionary.com
- Výukové metody
- Oral presentation, pair work, role plays, discussion, frontal as well as student-centred instruction.
- Metody hodnocení
- 1 Attendance (2 classes can be missed)
2 Continuous assessment during the semester (1 written assignment, 1 oral presentation)
3 Mid-term test - vocabulary, grammar
4 Credit test (reading, listening, grammar, vocabulary)
Throughout the course the approach of continuous assessment is applied where the minimum average required of the individual assignments is 65%. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- The course is taught in English.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Jazykový kurz na úrovni B1 SERRJ (není určen pro začátečníky).
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/JVp019