PdF:MSBK_NRD2 Řečové dovednosti 2 - Informace o předmětu
MSBK_NRD2 Řečové dovednosti 2 - NJ
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základního povědomí o běžných jazykových situacích, znalosti řečových prostředků, nutných k realizaci řečových intencí. Dále pak osvojení dovednosti komunikovat v dialogu a monologu na témata: člověk a zvířata, záliby, čas a 20. století, ekologie, komunikace . Důležité je i vytvoření základních návyků a strategií pro poslech s porozuměním. Nácvik dovednosti řízeného kreativního psaní s využitím gramatických forem jako nástroje komunikace a hlasitého čtení s porozuměním s akcentem na využití znalostí o fonetice německého jazyka.
- Výstupy z učení
- Studierende sind am Ende des Semesters fähig zu sprechen, zu schreiben und die deutsche Sprache zu verstehen zu folgenden Themen: Leute, Tiere, Hobbys, Zeit und Land, Kommunikation und Ökologie.
- Osnova
- 1. Nácvik dovednosti zahájit, vést a ukončit dialog na témata, která se týkají každodenního života a aktuálních společenských témat naší doby. Prezentace referátu na vybrané téma, připravené monologické mluvení. 2. Nácvik slovní zásoby k uvedeným tématům a strategie nahrazování složitých jazykových struktur opisnými konstrukcemi. 3. Poslech textů k uvedeným tématům s progresí od receptivních kontrolních forem k reprodukci slyšeného. 4. Řízené psaní textů se zřetelem na komunikativní využití osvojených gramatických struktur v teoretické části studia. Psaní jako příprava na mluvní projev. 5. Čtení textů s porozuměním s akcentem na získání hlavní a hledané informace. 6. Na závěr jednotlivých tematických jednotek kontrola učebního výsledku.
- Literatura
- DRMLOVÁ, D., HOMOLKOVÁ, B., KETTNEROVÁ, D., TESAŘOVÁ, L. Německy s úsměvem nově. Plzeň: Fraus, 2003.
- DALLAPIAZZA, R.M. a kol. Tangram Z. Ismaning: Hueber, 2001. 128 s.
- HÄUBLEIN, G. a kol. Memo. Wortschatz- und Fertigkeitstraining zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München: Langenscheidt, 1997. 200 s.
- FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : němčina pro jazykové a střední školy zpracovaná podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2009, 312 s. ISBN 9788072388820. info
- FUNK, Hermann, Christina KUHN a Silke DEMME. Studio d A2 : učebnice s pracovním sešitem, audionahrávkami a vyjímatelným slovníkem : lekce 1-6. Edited by Věra Janíková. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 160 s. ISBN 8072385461. info
- Výukové metody
- jazyková cvičení s důrazem na jazykové dovednosti : mluvení v dialogu, čtení, psaní a poslech
- Metody hodnocení
- Předpokladem k udělení zápočtu bude prezentace referátu a vedení diskuse ke zpracovanému tématu.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- 1. Příprava monologu na zadané téma 2. Četba zadaných textů s následnou kontrolou porozumění (vyhledávání informací v textu) 3. Písemné zpracování referátu na zadané téma
- Další komentáře
- Předmět je vyučován naposledy.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/MSBK_NRD2