RJ1028 Jazykový seminář 2

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Olga Bobrzyková (cvičící)
Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RJ1028/Kombi01: Pá 22. 2. 8:00–9:50 učebna 7, Pá 8. 3. 8:00–9:50 učebna 7, Pá 22. 3. 8:00–9:50 učebna 7, Pá 5. 4. 8:00–9:50 učebna 7, Pá 26. 4. 8:00–9:50 učebna 7, Pá 10. 5. 8:00–9:50 učebna 7, T. Savchenko
RJ1028/Prez01: Po 14:00–15:50 učebna 62, O. Bobrzyková
RJ1028/Prez02: Út 11:00–12:50 učebna 62, O. Bobrzyková
Předpoklady
Absolvování předmětu RJ1027 Jazykový seminář 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zdokonalit jazykové znalosti a komunikativní dovednosti studentů (čtení a poslech, ústní a písemný projev), rozvíjet dialogickou a monologickou řeč. Na konci tohoto kurzu student je schopen rozumět ruským autentickým textům a nahrávkám, ovládá psací azbuku a základní gramatická pravidla, umí číst texty v ruském jazyce a mluvit na zadaná témata, je schopen vytvořit dialog a monolog na zadané téma, aplikuje získané znalosti a dovednosti v praxi.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu student je schopen rozumět ruským autentickým textům a nahrávkám, ovládá psací azbuku a základní gramatická pravidla, umí číst texty v ruském jazyce a mluvit na zadaná témata, je schopen vytvořit dialog a monolog na zadané téma, aplikuje získané znalosti a dovednosti v praxi.
Osnova
  • 1.–2. Moje rodina a příbuzenské vztahy. Genealogie rodiny. Dialogy o rodinných poměrech.
  • 3.–4. Jak odpočíváte? Jaké máte rád roční období? Popis odpočinku.
  • 5.–6. Moje oblíbené jídlo. Co umíš uvařit? Jaké znáš recepty? Rozhovory.
  • 7.–8. Doprava ve městě a mimo město. Jak jezdím do školy/do práce? Jak se dostanu do školy/knihovny/centra? Sestavení dialogů.
  • 9.–10. Druhy dopravních prostředků. Výhody a nevýhody. Kolik stojí jízdenky/letenky? Kde si mohu objednat/koupit jízdenky/letenky?
  • 11.–12. Normy správného vedení telefonického rozhovoru v ruštině. Práce ve dvojicích. Mobilní telefony – výhody a nevýhody. Umíš vypnout mobilní telefon?
Literatura
    povinná literatura
  • BELYNTSEVA, Olga a Adam JANEK. Učebnik sovremennogo russkogo jazyka. Vydání 1. Brno: Computer Press, 2009, xii, 554. ISBN 9788025124420. info
    doporučená literatura
  • LEBEDEVA, Marija Nikolaevna. Russkij jazyk s ulybkoj. Korotkie Istrii, šutki, dialogi. Moskva: Russkij jazyk. Kursy, 2012. 88 s. ISBN 978-5-88337-264-2
  • ŽOFKOVÁ, Hana. Česko-ruská konverzace. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 2003, 407 s. ISBN 8073350203. info
  • NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
  • BALCAR, Milan. Ruská gramatika v kostce. Praha: LEDA, 1999, 125 stran. ISBN 808592756X. info
Výukové metody
Seminář. Samostatná domácí příprava, čtení a poslech textů v ruském jazyce.
Metody hodnocení
Pravidelná aktivní účast na seminářích. Závěrečná esej v ruském jazyce.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
Pro studenty prezenčního studia je povinná docházka (toleruje se 2 neúčasti).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.