PdF:SPk902 Podpůrná opatření u žáků s por - Informace o předmětu
SPk902 Podpůrná opatření u žáků s poruchami chování
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Mgr. Jiří Martinec, Ph.D. et Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPk902/Kombi01: Pá 22. 2. 8:00–15:50 centrum, Pá 8. 3. 8:00–15:50 učebna 4, Pá 15. 3. 8:00–15:50 centrum, J. Martinec, V. Vojtová
- Předpoklady
- SPk218
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je posílit kompetence studentů v oblasti aplikace speciálněpedagogických strategií s oporou v podpůrných opatřeních a v návaznosti na diagnostiku.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování bude student umět aplikovat metody speciálněpedagogické intervence s oporou v diagnostice problémového chování a funkčních kompetencí žáka. Východiskem mu budou podpůrná opatření.
- Osnova
- 1. Diagnostika pro intervenci - opakování a rozšíření 2. Strategie intervence a systémová opora - opakování a rozšíření 3. Specifikace podpůrných opatření v návaznosti na diagnostiku 4. Podpůrná opatření a jejich kontext pro intervenci ve vzdělávání.
- Literatura
- povinná literatura
- FELCMANOVÁ, Lenka a Martina HABROVÁ. Katalog podpůrných opatření Dílčí část: Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 2015. ISBN 978-80-244-4692-9. info
- MICHALÍK, Jan a BASLEROVÁ PAVLÍNA. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7. info
- MIKOVÁ, Šárka a Jiřina MAJEROVÁ. Typologie osobnosti u dětí : využití ve výchově a vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 220 s. ISBN 9788073675875. info
- doporučená literatura
- MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka : pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizova. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 398 stran. ISBN 9788075520142. info
- VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 s. ISBN 978-80-210-6518-5. info
- Výukové metody
- Semináře, diskuze, případová práce, intervenční aktivity, nekontaktní výuka, samostudium.
- Metody hodnocení
- Případová práce - cílená intervence - prezentace, seminární práce. 60:40
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/SPk902